WLan schedule

rodio

Brons
UniFier
12 feb 2018
370
107
43
Stadsie
Lieve mensen,

Wederom een vraag.
Ik wil graag mijn GuestWiFi van 01:00 tot 07:00 uit zetten en de rest van de tijd aan.
Nu kan ik via de WLan schedule één periode aanzetten, maar niet twee per dag (00:00 tot 01:00 en 07:00 tot 24:00)

Zijn er nog meer opties?

Thx
R
 
Dan maak je daar toch een apart WLAN voor. Desnoods meerdere als de kinderen verschillende leeftijden hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hempie
Dan maak je daar toch een apart WLAN voor. Desnoods meerdere als de kinderen verschillende leeftijden hebben.

Dat kan idd, maar dan gaat je performance ook naar beneden, hoe meer wlan(s) je de lucht in helpt hoe meer resources het kost. Ergens gelezen.
 
En opgelost ;)
En hoe:
Ik wil 2 tijden hebben waarin het GuestWiFi 'aan staat' => 00:00 tot 01:00 en 06:00 tot 00:00
Ik heb 2 GuestWiFi's aangemaakt met dezelfde naam, bij één in de WLan gescheduled van 00:00 t/m 01:00 en de andere van 06:00 tot 00:00.

Ik heb vannacht/vanochtend niets gehoord, dus ga er vanuit dat het werkt aangezien ik na de herstart van vanochtend ik na 15 seconde al een bericht kreeg dat internet het niet meer deed :D

edit:
In één van de linken uit voorgaande berichten staat deze oplossing ook ;)
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is uitgebreidere scheduling van de WiFi een feature request die al langer open staat bij UBNT. Je kunt daar nog een kudo geven, want ze kijken bij feature requests naar het aantal kudos.
 
  • Leuk
Waarderingen: rodio
Zodat onze pubert 's nachts iets eerder gaat slapen :rolleyes:
En zn mobiele data is hem te kostbaar, dus die gebruikt ie (hopelijk) niet
 
Dan zou ik de moeite niet doen om 2 gastnetwerken te voorzien en de toegang al om 23u stoppen :devilish:
 
Moguh,

kleine update:
Het werkt goed op deze manier, echter......
Er zit één AP verbonden via een powerlan (van Devolo, ik krijg geen kabel op deze locatie en wil geen kabel langs de muren laten lopen (iets met ruzie :rolleyes:)) en deze veroorzaakt toch wel wat problemen.
Wanneer ik het betreffende Wlan weer omgezet (dus naar de 'AAN' variant) mislukt de provisioning soms en duurt het een uurtje voordat de AP weer werkt, of als ik de powerlan even van de spanning afhalen, dan wordt ie gelijk weer gevonden. Powersave van de powerlan staat uit, maar ook het dashboard van powerlans kan zijn eigen device niet vinden. dus dit is het probleem :mad:.

Zou een AC Mesh hier uitkomst bieden?
En kan ik die dan 'gewoon' in het stopcontact doen en werken, of heb ik er 2 nodig => 1 met kabel, en 1 zonder?
Ik kom in het device/config/wireless uplink / allow meshing to other AP tegen, dus lijkt me wel te kunnen.
 
Even zitten googlen:
Ik ga een test om een standaard UAP als meshpoint in te zetten.
Schijnt te werken, maar hoe goed...…… kom ik van de week achter
 
  • Leuk
Waarderingen: Hempie en rodio
2 (houten) vloeren, dus kijken hoe goed dat werkt.
Heeft een LR hier nog toegevoegde waarde? Want dat is de ene al, en als ik er toch 1 bij ga kopen...…..
 
Ik heb zelf geen ervaring met de LR. Je moet kijken wat het WiFi bereik is dat je nodig hebt.
 
Het draait.
Uptime nu 10 min, dus nu nog alleen de eerste indrukken.
Niet echt snel, als ik iets van mijn NAS kopieer zit ik op 10MBs, terwijl dat meestal toch wel 3x sneller is.
En ook langzamer dan via de powerlan, maar dat is op zich niet zo'n probleem, als de connectie maar stabiel is.
Maar een provisioning is wel weer veel sneller.

Even een plaatje voor de liefhebbers
Schermafbeelding 2018-09-16 om 17.02.21.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Hempie
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..