Unifi Dream Machine Pro ReAuth op Homeassistant mislukt

iwolke

UniFier
11 jan 2019
76
15
8
Sinds vanochtend mijn UDMP geupdate is vaar OS 4.0.3 krijg ik een melding vanuit HomeAssistant dat het niet lukt om opnieuw te autoriseren. Ik heb het wachtwoord voor de user (lokale super-admin) opnieuw aangemaakt (anders gaat het mis op de verplichte MFA) maar blijf een melding "Invalid Authentication" krijgen.

De timing is te toevallig, direct na de update starten de meldingen. Kwestie van wachten tot het in HomeAssistant wordt opgelost of zie ik een simpele fix over het hoofd?

Ignasz
 
Ik had dit ook. Het lijkt er op dat de username nu case-sensitive is.
Na opnieuw instellen van ww op 4.0.3 en daarna weer koppelen vanuit HA was het opgelost.

(Overigens doen de ontwikkelaars van de Unifi integraties op HA best moeilijk over EA releases. Het lijkt er op dat ze deze nog niet eens herkennen, want ik heb deze keer nog geen melding gehad. Met name in de Protect-groep worden ze er altijd nogal zenuwachtig van.)
 
Hmm, case sensitive was niet het probleem. Geen enkel wachtwoord werkt, ook niet een die net opnieuw is aangemeld. De integratie met Protect verwijderd, maar opnieuw toevoegen lukt niet met dezelfde melding.
Geeft dus niet de melding dat het een verkeerd password is maar een "invalid authentication".

Maar even afwachten tot de volgende HA updates ;-(
 
Deze ontwikkelaars willen geen tijd verspillen aan EA releases en dat geven ze ook duidelijk aan. Want UI veranderd regelmatig de API regels tussen de verschillende versies en ze moeten het een en ander reverse engineeren en dat wil je niet voor elke EA release doen.
Op het officiele UI forum zijn er ook genoeg mensen die klagen over het niet werken van de HA integratie, het schijnt soms te werken na het een stuk of 10 keer opnieuw te proberen....
 
Op github (Home Assistant releases pagina) is men er ook al tegenaan gelopen, zie:

 
  • Leuk
Waarderingen: iwolke
Op het officiele UI forum zijn er ook genoeg mensen die klagen over het niet werken van de HA integratie, het schijnt soms te werken na het een stuk of 10 keer opnieuw te proberen....
Bijzonder; dan had ik mazzel denk ik.
Was stuk, en na nieuw password zetten (omdat ik oude niet meer wist...) en vervolgens instellen in HA meteen goed.

Edit: oh, wacht. Ging om Protect integratie. Unifi integratie zelf had ik niet eens meer draaien. Sorry voor de verwarring.
Ook Protect had dat issue dus.
Ga zo Unifi zelf toevoegen, kijken wat ie doet.
 
Update: koppeling met 'network' lukt mij zo snel ook niet. Nog niet in logging gedoken ofzo.
Protect integratie blijft zoals gezegd wel goed werken, ook na herstarts van HA.
 
Wat mij blijft verbazen is dat mensen op het UI EA kanaal van Protect blijven klagen dat hun integratie van Home Assistant niet meer werkt, terwijl het helemaal niets met UI te maken heeft.
Helaas zitten er bij UI heel veel mensen op het EA kanaal die altijd het laatste van het laatste willen hebben, maar niet accepteren dat er dan dingen niet werken omdat het een beta is.
 
Er zit een belangrijk verschil tussen ‘niet accepteren’ en proberen te begrijpen wat er aan de hand is.
Het hele idee van het draaien van testversies van software is juist om feedback te geven van de bevindingen. (Of eigenlijk andersom: de gedachte achter het beschikbaar stellen van software voordat deze klaar is, is om feedback te krijgen van de dappere gebruikers van deze producten, zodat de uiteindelijke ’valid’ release geen problemen meer oplevert.)

Er is dus geen sprake van klagen, maar van troubleshooten en proberen te begrijpen.
Zonder knutselaars die zonder financiële vergoeding voor je aan het testen gaan zouden de commerciële producten die hier nu gebruik van maken aanzienlijk duurder zijn.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.