Access point wil niet adopten

chemist

UniFier
27 aug 2020
27
5
3
Ik heb 3 unifi access point. Na gedoe met het in bridge staande ziggo modem moeten ze opnieuw geadopteerd worden.
Resetten lukt, ik krijg de witte ring, hij wordt ook gezien door mijn cloud gateway ultra, zegt zelfs ik ben verbonden maar dan adopties failed.
Ik heb de gateway ultra al terug naar fabrieksinstellingen, no go.

Deze setup heeft wel gewerkt. Iemand tips over wat ik over het hoofd zie?
 
Nee dat is allemaal ok, het lijkt erop dat het modem van Ziggo stuk is, zowel bekabeld als WiFi nada, geen netwerk.
Morgen een nieuwe( hopelijk de nieuwste) en dan geen Puma 7 chipset meet.
Ik houd jullie op de hoogte!
 
Wordt nog gekker, hij zegt bij de log file, 2 access point adopted, en bij de access point zelf failed. Ring blijft ook wit!
 
Weer een stapje verder . Ik had een nieuwe swich(TL-SG116 van TP-link), om het geheel wat overzichtelijker te maken. Lan kabel van unifi ultra naar deze switch(unmanaged), blijkt dat die geen internet doorgeeft.(?huh). Netgear poe-switch genomen en kabel van ultra hierop en de aangesloten ap worden herkend!

Ik snap die Tp link switch kennelijk niet. Overigens ziggo modem wordt vervangen vanwege extreem hoge latency.
 
Ik snap die Tp link switch kennelijk niet.
Volgens de specs valt er in het geheel niets aan te snappen. Hij respecteert QoS verzoeken, maar enig beheer is verder niet mogelijk.
Dus als die switch iets tegen houdt kunnen dat alleen nog last hebben van packages zijn die extreem groot zijn dan 10KB maar verder moet ie alles één op één doorzetten.
Klinkt dus meer als een defect of een slecht contact.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.