J
Johan2020
Guest
Hallo,
Sinds ik bezitter ben van Unifi netwerkapparatuur, heb ik besloten om voor alle veiligheid al mijn IoT apparaten op een aparte vlan (vlan 20) onder te brengen, zodat ik met firewallrules de toegang tot het internet kan beperken. Dit heeft eigenlijk vrij lang prima gewerkt, maar de laatste tijd merk ik dat het wifi signaal van deze vlan steeds slechter wordt en ik sinds kort via mijn telefoon helemaal niet meer kan inloggen op mijn IoT vlan.
Als ik op mijn telefoon probeer in te loggen op de IoT vlan, kan de telefoon verbinding maken met het netwerk, maar heeft het geen toegang tot het internet (verbonden, geen internet). Als ik kijk naar de instellingen op mijn telefoon, zie ik dat de telefoon een ip-adres in een heel ander subnet heeft gekregen (192.168.0.100, terwijl het IoT netwerk een IP reeks heeft van 192.168.20.1 tot 192.168.20.254). Bij mijn andere draadloze netwerken heb ik geen inlogproblemen en vol wifi signaal.
Doordat ik nu niet meer kan inloggen, kan ik ook niet nieuwe smartapparaten toevoegen op het IoT netwerk of bestaande apparaten beheren. Ik ben al dagen aan het prutsen, maar ik krijg het niet voor elkaar, met veel frustraties bij mijzelf en mijn gezinsleden tot gevolg.
Mijn netwerkapparatuur bestaat uit een USG router, drie Accesspoints (UAP-AC-Lite) en twee switches (US-8-60W en USW-lite-16-PoE).
Hoop erg dat iemand mij hier verder kan helpen. Ik ben graag bereid om screenshots van mijn instellingen en firewallrules te posten.
Alvast bedankt.
Hartelijke groet,
Johan
Sinds ik bezitter ben van Unifi netwerkapparatuur, heb ik besloten om voor alle veiligheid al mijn IoT apparaten op een aparte vlan (vlan 20) onder te brengen, zodat ik met firewallrules de toegang tot het internet kan beperken. Dit heeft eigenlijk vrij lang prima gewerkt, maar de laatste tijd merk ik dat het wifi signaal van deze vlan steeds slechter wordt en ik sinds kort via mijn telefoon helemaal niet meer kan inloggen op mijn IoT vlan.
Als ik op mijn telefoon probeer in te loggen op de IoT vlan, kan de telefoon verbinding maken met het netwerk, maar heeft het geen toegang tot het internet (verbonden, geen internet). Als ik kijk naar de instellingen op mijn telefoon, zie ik dat de telefoon een ip-adres in een heel ander subnet heeft gekregen (192.168.0.100, terwijl het IoT netwerk een IP reeks heeft van 192.168.20.1 tot 192.168.20.254). Bij mijn andere draadloze netwerken heb ik geen inlogproblemen en vol wifi signaal.
Doordat ik nu niet meer kan inloggen, kan ik ook niet nieuwe smartapparaten toevoegen op het IoT netwerk of bestaande apparaten beheren. Ik ben al dagen aan het prutsen, maar ik krijg het niet voor elkaar, met veel frustraties bij mijzelf en mijn gezinsleden tot gevolg.
Mijn netwerkapparatuur bestaat uit een USG router, drie Accesspoints (UAP-AC-Lite) en twee switches (US-8-60W en USW-lite-16-PoE).
Hoop erg dat iemand mij hier verder kan helpen. Ik ben graag bereid om screenshots van mijn instellingen en firewallrules te posten.
Alvast bedankt.
Hartelijke groet,
Johan