Bij export site verkeerde poortnummer ingegeven.

MichelB

UniFier
18 jul 2023
28
4
3
Ik wilde een site verhuizen van de ene controller naar de andere controller echter heeft de andere partij i.p.v. poort 8080, poort 8443 ingevoerd en de export gedraaid.
Bestand was goed in te lezen, complete site is er maar natuurlijk geen enkele zichtbare AP.
Ik verwacht dus dat in al die AP's nu poort 8443 staat i.p.v. 8080.

Heeft iemand een idee of dit nog op te lossen is of is er geen andere keuze dan alle ap's op locatie aan te passen.

Gr.

Michel
 
Mijn eerste ingeving zou zijn dat je met SSH inlogt op de devices en dan met inform de portnummer aanpassen.

Maar daarvoor moet je wel op een of andere manier access op netwerk hebben.
 
Ik zou wat meer gedetailleerde info willen. Waar draait jouw controller precies? Toegankelijk via internet? De AP's draaien remote?
Als het een remote site is dan is er dus op die remote site een portforward aanwezig die de remote AP's bereikbaar maakt voor jouw controller?
Als dat zo is moet die natuurlijk aangepast worden. En dan zou je in dezelfde portforward tijdelijk de poort 8080 extern kunnen forwarden naar 8443 intern.
 
Mijn controller staat hier op een separate windows pc toegankelijk via internet.
De oude controller stond bij een collega waar de export gedraaid is met de foute poort.
De AP's staan remote.
 
Ik denk dat het dan sowieso lastig wordt om dit via migratie te doen. Want de AP's die verwijzen allemaal naar de externe IP van je collega. En die kun jij niet "overnemen". Je zult echt op elke AP in moeten loggen via SSH en dan via set-inform ip adres en poort nummer aan moeten passen. Tenzij voor het IP adres een dns entry gebruikt is die je kunt omzetten naar jouw externe IP.
 
Laatst bewerkt:
was ik al bang voor, ik heb er geen ipnummer staan maar idd een dns entry met :8080 erachter waar dus die andere partij 8443 ingetikt heeft.
 
Maar hoe goed is de ondersteuning op de remote site? Je hebt tenslotte alleen maar even remote access op die site via bijvoorbeeld een PC nodig om de handel aan te passen.
 
Dat klopt, maar toch handig als er iemand belt wanneer iets niet werkt.
IK had dit voor een installateur ingesteld die daar op zijn beurt meerdere sites onder had hangen.
Allemaal geen ramp, netwerk blijft uiteraard draaien maar als er een keer wat is zien we niet wat er aan de hand is en moeten we op locatie kijken, kunnen we direct de boel aanpassen.