CloudGateway Ultra met 2 x nieuwe U7 Pro Wall - UCG Ultra blijft constant rebooten

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ttljk
  • Startdatum Startdatum

ttljk

Brons
UniFier
29 aug 2025
18
3
3
Amsterdam
Ik heb een Cloud Gateway Ultra met meerdere AP's, vorige week 2 nieuwe U7 Pro Wall en 1 nieuwe U7 Outdoor gekoppeld, en sindsdien krijg ik nog meer dan voorheen reconnects van de CGU met de Ziggo Modem. Het lijkt er op dat de CGU zichzelf constant reboot.
Ik wordt helemaal kierewiet, en kan het niet begrijpen, ondanks 2 dagen research doen en kleine aanpassingen.
Zijn er (professionele ook welkom) adviseurs in het forum die zouden kunnen helpen ?
 
hoi @dbw
Dank voor je berichtje.
Ziggo Modem is UBC1318, yep staat in bridge modus.
Hiervoor waren er weinig problemen, wel de "normale" zo nu en dan disconnects van ziggo, maar daar hoor ik in de straat wel vaker klachten over.
Dit probleem is nu echt meerdere keren (20+) per dag.
AOP de juiste, wat bedoel je ?
 
Laatst bewerkt:
Dit zijn de Unifi Devices op mijn netwerk. Zoals gezegd, voor de installatie van de U7 Pro Wall en de U7 OutDoor waren er weinig problemen.

Screenshot 2025-09-01 at 22.20.29.webp


Zo (zie gedeeltelijke log hieronder) lijkt het op ziggo storingen, maar de AP's worden constant ook allemaal (!) gereboot en moeten zich weer opnieuw adopten/connecten (automatisch wel).
Screenshot 2025-09-01 at 22.23.12.webp


Screenshot 2025-09-01 at 22.23.33.webp
 
Modem op een antenneversterker is vragen om problemen en hoort ook niet meer zo.
Je hebt een POA 254 of 550 nodig daar waar het binnenkomt.

Deze

1756797374601.webp

Beste kan je daar Ziggo voor contacten/bellen.

ps. Wat is je download snelheid in je abonnement?
 
Ik ga de modem voor nu direkt op het ziggo doosje doen, kijken of dat verschil maakt. En heb een ticket aangemaakt bij ziggo voor de POA 254 of 550. Dankjewel !

Maar dat kan niet de reden zijn dat de hele CGU meerdere malen per dag zichzelf reboot en alle AP's opnieuw laat connecten.
 
MIsschien Ziggo vragen om Sagemcom modem?
Ik had op 2 locaties een oud Ziggo modem draaien met veel problemen en na plaatsing Sagemcom gaat het een stuk beter. Ik heb hier thuis ook de Sagemcom.
 
  • Leuk
Waarderingen: ttljk
Je weet het nooit. Maar om dingen uit te sluiten moet alles wel goed zijn aangesloten zoals het hoort.
Niet van aannames uitgaan.
Wat ik bedoelde is dat ik alles redelijk goed liep tot ik de U7ProWall en de U7Outdoor heb aangesloten. Maar zeker, je hebt gelijk, aannames zijn zeker dom in dit soort situaties. Ben absoluutl blij om vanaf de "bron" te kijken wat er beter kan en moet. Dankjewel.
 
Dank voor de input op de ziggo connectie, maar voor mij is het nog steeds niet te begrijpen hoe het kan dat de CGU zichzelf meerder keren resets, en alle AP's zich volledig resetten, en dus het LAN zichzelf eigenlijk reboot, meerdere keren per dag, nu ongeveer 2 keer per uur. Ik kan het niet verklaren. Heb al gekeken en de priorities geprobeerd te optimaliseren.
Is er iemand die me zou kunnen helpen met de interne LAN & unifi hardware setup ?

Nogmaals, ik ben zeker bereid om ook voor professionele hulp te gaan. Ik heb 3 unifi lokaties in Amsterdam en 1 unifi lokatie in Berlijn. Zou een volledige audit super bruikbaar vinden eigenlijk.
 
De Cloud Gateway Ultra heeft geen Protect functie, aangezien ik 2 camera's zie in de topology.
Daarom zal de Cloudkey nog in het netwerk zitten (die kan wél Protect draaien).
@niekniek89 yep, dat is correct. Op een andere lokatie heb ik sinds een paar weken een DreamMachine SE, en daar wil ik ook op deze lokatie naar toe.
Maar nu wil ik eerst proberen dit conundrum op te lossen :-)