Cloudkey Gen2 knipperende LED geen scherm maar werkend netwerk

louche

UniFier
30 okt 2024
5
0
1
Mijn Cloudkey pinkt 2 maal wit en een 3de keer wit maar dan op halve kracht, het scherm is gewoon zwart.
Mijn netwerk zelf is online maar de cloudkey is onbereikbaar en is offline als ik inlog op de unifi website.
Zolang ik niks moet aanpassen lijkt mij er geen probleem te zijn, ik wil echter een extra AP hangen in de garage en dat is nu niet mogelijk

Valt deze nog te redden of is het tijd voor iets nieuws. zoja terug een cloudkey of toch iets anders?
Ik heb geen backup van mijn setup. :-(

Hoe kan het dat het netwerk gewoon blijft werken? Ik dacht dat alle settings zoals draadloze netwerkinstellingen, enz op de cloudkey draaide.

Het gaat om mijn gewoon thuisnetwerk.

Ik heb een USG pro4 en een 24poort POE switch in mijn rack die de cloudkey voeding geeft via POE.
voor de rest hangen er een 5tal AP pro's aan en een paar mini flex switchen.

alvast bedankt om even mee te denken
 
Het netwerk kan prima werken zonder CloudKey zolang je niets wilt wijzigen. Ik zou als eerste proberen om de CloudKey te herstarten.
 
Hij reageert niet op de aan uit knop. en als ik hem even van de stroom haal en terug inplug dan is het instant hetzelfde geknipper.
 
Hoe kan het dat het netwerk gewoon blijft werken? Ik dacht dat alle settings zoals draadloze netwerkinstellingen, enz op de cloudkey draaide.
Alle componenten krijgen hun configuratie van de applicatie ‘Network’ op de Cloudkey maar draaien verder zelfstandig. Ook na een herstart kunnen ze vrolijk verder.

Wat je mist is natuurlijk sowieso het maken van aanpassingen aan je configuratie en zaken waar de Cloudkey wel een actieve rol in heeft, zoals het verzamelen van logging, monitoring en het aanbieden van een Guest-portal. Ook Teleport zal het vermoedelijk niet doen.

Daarnaast zal Protect niet werken als je dat gebruikt; dat draait natuurlijk wel volledig op de Cloudkey zelf.
 

Blijkbaar is mijn reactie er niet bij gekomen dus doe ik een 2de poging.

Ik heb de CKG2+ losgekopeld van de PoE en met een usb adapter aangeloten.
Hierna kreeg ik meteen een melding Bad USB power. getest met originel Ubiquiti adapter, lenovo adapter en apple adapter, allemaal hetzelfde reultaat.
Ik geraak wel in het recovery scherm en krijg een IP toegewezen. ik kan via de site ook inloggen en een firmware kiezen die gedownload heb.
Ik krijg echter elke keer een invalid firmware melding.

Na wat opzoekwerk vond ik dat de nieuwe firmwares groter zijn dan de 512mb toegewezen ruimte hiervoor...

Het zou mogelijk zijn om dit via SSH maar daar heb geen ervaring mee hoe dit in zijn werk gaat.

Ondertussen ook al eens terug overgeschakeld naar PoE en ook hier krijg ik even het recovery scherm te zien op het display, dit gaat echter even snel weg en de LED gaat weer in zijn oorspronkelijk pink stand.

Het lijkt mij dus ook een power issue te zijn tenzij dit firmware gerelateerd is.
 
Ik heb nu net een nieuwe 2TB SSD gestoken.
Recht uit de doos,

ik heb gelezen dat dit zou moeten werken en de firmware zijn werk doet om deze in het juiste formaat te zetten, ik lees echter ook andere verhalen dat deze eerst in ext-4 geformateerd moet worden...

voorlopig zonder reultaat maar dat kan natuurlijk ook aan iets anders liggen, zie vorige post.
 
Ik zou eerst het probleem proberen op te lossen zonder SSD.
Die SSD is natuurlijk noodzakelijk voor Protect, maar niet voor de werking van de CK zelf.
Als het een problematische interne voeding is kan het wel/niet moeten voeden van een disk wellicht net het verschil maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: edwin2019
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.