Defecte EA G5 bullet

Status
Niet open voor verdere reacties.

B.V.

UniFier
31 mei 2021
16
10
3
Eind december een EA G5 bullet via RMA proces bij ubiquity aangemeld en verstuurd naar Son en Breugel.
Helaas heeft het artikel de status backordered gekregen, nadat het product op 30 december door UI is ontvangen.

Screenshot_2023-01-31-22-06-48-65_e4424258c8b8649f6e67d283a50a2cbc.jpg

Sindsdien geen enkele feedback meer ontvangen. Heb vorige week een rate achtergelaten met feedback waarin staat dat de G5 bullet inmiddels via EU-store officieel (dus niet meer EA) is te bestellen.

Ook daar is tot nog toe nog geen enkele reactie op teruggekomen.

De vraag is of hier op het Unifi forum nog tips te geven zijn om dit RMA proces te versnellen en of bij UI onder de aandacht te krijgen.

Alvast dank!
 
Aanbellen aan de deur en vragen naar Robert Pera:

Ubiquiti Corporation Corporate Headquarters
685 Third Avenue, New York
New York 10017

Nee (flauw) grapje. Ik zit even te denken wat ik zelf zou doen, het duurt idd te lang zonder bericht maar mijn ervaring is dat UI normaal erg alert is. Ik zou een e-mail sturen met een vraag voor een update naar:

eu.store@ui.com
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: B.V. en Kevin89
Waar heb je die gekocht dan? Een rma heeft voor mij altijd perfect gewerkt, vorige week nog een usw lite 8 poe uit de doos gehaald die ik in november al gekocht teruggedaan, poe werkte niet op poort 1
Via mijn account werkte het rma proces niet omdat het macadress niet herkend werd, daarna via hun mail rma@ui.com het probleem uitgelegd en de factuur meegestuurd, was binnen een dag geregeld. En dat mailadres wat @Eddie the Eagle noemt reageren ze bij mij ook perfect.
 
  • Leuk
Waarderingen: B.V. en Eddie the Eagle
Via EU-store gekocht als early access model. Dus via Ubiquity zelf en via hun eigen RMA proces ingediend.

Dank voor beide emailadressen, ga die maar eens aanschrijven.

Doe een update hier als ik meer weet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Marnix61
Ik snap dat ook eigenlijk niet dat er geen tekst en uitleg bijzat, gebruik je wel het zelfde account en bijbehorend mailadres waarmee je hem gekocht hebt om rma aan te vragen?
Ik kan me voorstellen da EA producten strenger gecontroleerd worden, er zit niet voor niks een rode sticker op.
A20230204_002032.jpg
 
Ik snap dat ook eigenlijk niet dat er geen tekst en uitleg bijzat, gebruik je wel het zelfde account en bijbehorend mailadres waarmee je hem gekocht hebt om rma aan te vragen?
Ik kan me voorstellen da EA producten strenger gecontroleerd worden, er zit niet voor niks een rode sticker op.
Bekijk bijlage 7081
Onder hetzelfde UI account gekocht en RMA ingediend. RMA was geaccepteerd voordat artikel retour ging, verder is het afhandelingproces idd hetzelfde als niet EA-spul zoals hierboven vermeld.
 
  • Leuk
Waarderingen: Marnix61
EA producten worden niet anders behandeld. Denk dat er iets is “vastgelopen”. Dus contact opnemen de beste optie.
Reeds gedaan, binnen 1 minuut het automatische antwoord dat mn verzoek in goede orde is ontvangen icm een ticketnr.

Aantal uur later een niet veel meer zeggend antwoord, maar men is ermee bezig:

Hi,

We have received your message and are currently reviewing it. We will get back to you soon!

All the best,
UI Store
 
  • Leuk
Waarderingen: Marnix61
Als het goed is komt er nu snel een vervangende exemplaar mijn kant op.
Wat er dan is misgegaan krijg je niet te weten.

Hello,

the unit will be shipped shortly. Sorry for the delay.

Take care
Dan
Best,
EU RMA Team
Ubiquiti Inc.
 
  • Leuk
Waarderingen: Marnix61
Als het goed is komt er nu snel een vervangende exemplaar mijn kant op.
Wat er dan is misgegaan krijg je niet te weten.

Hello,

the unit will be shipped shortly. Sorry for the delay.

Take care
Dan
Best,
EU RMA Team
Ubiquiti Inc.
Inderdaad; maar dingen kunnen altijd misgaan en daar wordt netjes excuses voor gemaakt en toch snelle reactie op je mail vind ik. Ik denk dat je zelf wat eerder aan de bel had kunnen trekken, een maand zonder bericht is te lang. Mooi dat het opgelost wordt (y).
 
  • Leuk
Waarderingen: B.V.
Helemaal eens, al was dit mijn eerste UI RMA ervaring en dus geen referentie nog met hen.
Was gelukkig geen core component, had dan wel anders in de wedstrijd gezeten :cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: Eddie the Eagle
Helaas nog geen vervangend exemplaar binnen. Woensdag wel een ander product (protect chime) besteld en die was vrijdag al geleverd.
Dat geeft weinig vertrouwen in de levering van de G5 bullet. Derhalve wederom een reminder gestuurd naar UI. Nog in afwachting van terugkoppeling.
Zal driemaal scheepsrecht zijn? 🤔
 
Nee, black box voor mij, geen additionele informatie vanuit UI over ontvangen.
Ontvangen feedback staat in dit draadje vermeld.
Zodra ik meer info ontvang laat ik het hier weten.
 
Ik kan misschien wat aanvullen. Ik had een RMA op 12 januari verstuurd en uit voorraad alvast een nieuw model gekregen. Echter kreeg ik afgelopen woensdag een melding dat mijn verzonden product nog niet binnen was terwijl die wel aangeeft als bezorgd. Toen heb ik gemaild en ze gaven aan:

"Sorry for the delay. We had some mashups in the warehouse. The RMA has been processed"

Mogelijk dat het eventjes niet lekker ging in warehousing :)
 
  • Leuk
Waarderingen: B.V.
Het verhaal is rond, vervangend exemplaar draait sinds vanmiddag.
Nog 2 zaken die mis waren gegaan:
UI RMA had geen UPS tracking nr doorgegeven, waardoor ik niet wist dat het verstuurd was én UPS is niet aan de deur geweest, maar heeft het direct bij een afhaalpunt gedropt (niet de 1e keer overigens)
Pakketje lag bij het afhaalpunt sinds vorige week woensdag.
Ruim maand in beslag genomen dit traject, maar de finish streep is gehaald 😆
Mag slotje op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.