UDM/Pro dode poort?

UniFi UDM/Pro Routers

Fennepa

UniFier
14 dec 2024
1
0
1
Ik ben sinds kort in het bezit van een UDM-pro en tijdens het configureren viel het mij ineens op dat utp-kabels en devices die ik aansluit op LAN poort 4 niet worden herkend. In de portmanager blijft het icoontje grijs en er gaan ook geen LED-lampjes branden. als ik de kabel in een andere poort steek, werk alles onmiddellijk. Poort staat gewoon op "Active". Ik gebruik geen VLAN en aan "security" was ik nog niet eens toegekomen voor ik dit probleem constateerde. UDM heeft ook meest recente firmware/software. Unify support heeft mijn situatie geanalyseerd en adviseert een factory reset en als dat niet helpt een RMA.

Zijn er mensen met vergelijkbare ervaringen en andere dingen die ik nog kan proberen voordat ik aan een factory reset begin?
 
Is uiteraard geen standaard probleem; alle 8 reguliere poorten zouden op exact dezelfde wijze moeten werken.
Er kan altijd iets verkeerd zijn gegaan bij productie met bijvoorbeeld een niet optimale soldering. (Van een poort)

Als je een gebruikte UDM hebt gekocht kan het natuurlijk ook zijn dat er een ongelukje met die specifieke poort is gebeurt waardoor deze een soort van ‘opgeblazen’ is.

Reset is sowieso te proberen. Zorg dat je een backup hebt, maar test wel de poorten eerst vóórdat je de backup weer gebruikt om de situatie te herstellen.