Beste leden sinds een paar weken heb ik af en toe een melding dat ik dubbele ip adressen gebruik en dit is voornamelijk sochtens/snachts hoe kan ik dit uitsluiten of is dit relevant aan software?
Heb ik gedaan gaande om een iPhone met dit betreffende ip adres heb deze voor nu even een vast ip gegeven kijken wat dit doetAls je nu de web interface van de controller gebruikt in plaats van de app dan kun je op het genoemde IP adres klikken en zie je welk apparaat de melding veroorzaakt.
Kan het te maken hebben met het mechanisme waarbij mobile devices van MAC-address wisselen om tracking lastiger te maken?Heb ik gedaan gaande om een iPhone met dit betreffende ip adres heb deze voor nu even een vast ip gegeven kijken wat dit doet
Kan het te maken hebben met het mechanisme waarbij mobile devices van MAC-address wisselen om tracking lastiger te maken?
Als het goed is staat dat in de interface op je telefoon als 'Private Address' of 'Privé wifi-adres'.
Van ziggo die witte ... geen idee of dat de horizon isHeb je een ziggo horizon box?
Ooh zo nee heb internet onlyIk bedoel de "kast" voor de TV. Gebruik je ziggo ook om tv te kijken?
Dit heb ik uitgezet op zowel mijn iPhone en ipad daarna geen dubbele ip adressen meer gekregenDat zou eigenlijk niet moeten gebeuren. Want het mobiele device onthoudt welk prive MAC-address hij op welk Wifi netwerk gebruikt heeft. Dat wisselt niet iedere keer als hij verbinding maakt met een netwerk.
Het kan zijn dat ergens een device zijn DHCP lease langer vasthoudt dan toegestaan. Daarom zou het ook handig zijn welke apparaten het conflict veroorzaken.
Nee het was omdat ik 2 apple devices had die op prive instelling stond deze op beide uitgezet nu geen problemen meer ondervondenHeb je toevallig 2 DHCP servers in je netwerk?