Ervaringen glasvezel en TV van T-Mobile

Ik lees ook het T-Mobile forum en de klachten omtrent aansluitingen zijn echt niet normaal.
OK, als het goed gaat schrijft niemand er iets over.
Ik heb 3-4 jaar geleden blijkbaar geluk gehad, ging moeiteloos.
Mijn zoon onlangs KPN glasvezel gekregen, ging ook moeiteloos.
Alles ging exact zo als de bedoeling was.
Als het tegenzit blijft de ellende niet te overzien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Marnix61
Denk dat dat bij elke provider zo is. Gaat het fout dan word je van het kastje naar de muur gestuurd omdat er teveel tussenfirma's zijn.

Daarom is kijken naar de prestatie van de provider na de aansluitfase eigenlijk veel relevanter.
 
Lijkt er ook vanaf te hangen in hoeverre je al op glasvezel zit en of het glasvezelnetwerk al een tijd actief is. Hier op twee adressen afgelopen 2 jaar overstapt zonder noemenswaardige problemen. Binnenkort weer een adres over waar het tot zover allemaal goed gaat.

Hou er rekening mee dat het ook te maken kan hebben met de oude provider. Ik heb in het verleden Tweak gehad, welke niet meedoet aan de overstapservice. Dan wordt het wel een ramp: dan kan pas de aansluitafspraak worden gemaakt op het moment dat de lijn is vrijgegeven (lees: als je huidige abonnement is gestopt). Dan heb je inderdaad 1 a 2 weken geen werkende verbinding. Maar dit is niet persé een probleem veroorzaakt door T-Mobile.

Qua verbinding: op beide adressen zonder problemen 900/900+ (op een 1000/1000 verbinding). Weinig storing, weinig problemen, hoge stabiliteit. Gebruik alleen de media Converter van T-Mobile om de glasvezel om te zetten naar RJ-45. Verder router van T-Mobile er tussenuit en volledig op UDM Pro.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bouli
Bij mij was het zo gepiept in een nieuwbouw huis dan wel. Wilde graag glasvezel testen omdat Ziggo ook niet 1 van de goedkoopste is. Alleen KPN moest eerst langs komen om t kijken of de AON ok was.
Gideon is daarna langs gekomen en heeft de T-mobile spullen aangesloten en het TV kastje geprogrameerd zodat de tv ook via de ab kon werken.
Ik heb nu de glasvezel kabel 100/100 (Snelheid makkelijk om te zetten via je T-mobile account) rechtstreeks via een FS spf adapter aangesloten op een UDM-Pro zonder problemen. (Vlan 300)

Kijk ik naar een familie lid dan geeft T-mobile veel problemen, ze hadden eerst VDSL van T-mobile en op verzoek van mij heb ik ze laten overzetten naar Glasvezel GPON dat duurde een aantal weken (omdat de glasvezel nog in de straat lag) maar T-mobile apparatuur kon behouden blijven (Huawei modem met een oud tv kastje) , daarna kwam Gideon langs om het aan te sluiten die kwamen veel later dan gepland omdat ze het zo druk hebben en die keek naar de spullen van T-mobile dat gaat niet goed, ik zal regelen dat er nieuwe spullen komen.
Nieuwe spullen geleverd T-50 modem en een nieuw tv kastje , modem aansluiten geen probleem nieuw tv-kastje werkt naar 4 weken nog steeds niet. Ze kijken nog steeds tv met hickups naar het oude tv kastje.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt wel of er op de glasvezel Vlan 300 niet voor het tv kastje gebruiken.
Bij hun oude platform zat tv inderdaad apart op VLAN 640.
Ik begrijp dat nieuwe abonnees op het nieuwe platform worden gezet waarbij internet en tv op vlan 300 zit.
Maar als hij al klant was via VDSL en naar glasvezel ging kan het zijn dat ie nog op oude platform zit.
 
Bij hun oude platform zat tv inderdaad apart op VLAN 640.
Ik begrijp dat nieuwe abonnees op het nieuwe platform worden gezet waarbij internet en tv op vlan 300 zit.
Maar als hij al klant was via VDSL en naar glasvezel ging kan het zijn dat ie nog op oude platform zit.
Ja ik ben daar ook bang voor en probeer dat steeds uit te leggen aan ze , maar dan zeggen ze we gaan eraan werken en dan blijkt dat ze dat dan niet opschrijven, zodat ik steeds weer opnieuw moet aankaarten bij ze.
Afgelopen zaterdag zeiden ze dat het binnen 7 werkdagen opgelost zou moeten zijn, ik ben benieuwd.
 
Ja, vanuit tweakers al gezien dat je als bestaande abonnement 9 maanden 1gig/1gig en tv voor 35 euro kon krijgen. De resterende maanden schroef ik dan de snelheid wel weer terug en zijn de jaarkosten veel lager dan voorheen.
OT: Toch even de terugkoppeling natuurlijk: 9 maanden euro 32,50 korting op mijn KPN Hussel abonnement. Dus dank voor je heads up! :cool:
 
Of je zet het op het forum, hebben anderen er misschien ook nog iets aan?
Tegenwoordig moeten internet providers het gebruik van een eigen modem ondersteunen. De UDR is te gebruiken als router voor dit doel maar je moet wel de juiste instellingen hebben.

T-Mobile heeft op deze pagina support hiervoor: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/internet-wifi/installeren/eigen-modem
Je moet even internet open klikken en dan de pdf met instellingen downloaden.

In UniFiOS vindt je de instellingen onder Network > Settings > Internet.
Ik geloof dat in mijn geval alleen IPv6 uitgeschakeld moest worden, dus niet veel werk.

Succes ermee!
 
Ja ik ben daar ook bang voor en probeer dat steeds uit te leggen aan ze , maar dan zeggen ze we gaan eraan werken en dan blijkt dat ze dat dan niet opschrijven, zodat ik steeds weer opnieuw moet aankaarten bij ze.
Afgelopen zaterdag zeiden ze dat het binnen 7 werkdagen opgelost zou moeten zijn, ik ben benieuwd.
Nou afgelopen vrijdag is monteur geweest en wat bleek :) nadat hij met T-mobile belde dat de tv in het systeem nog in de verkeerde "groep" stond. Nadat deze in de goede groep was gezet kreeg ik netjes een aanmelding voor de TV code en pin nr en daarna eindelijk TV.

Bleek onderwijl ik die dag daar was ook het modem uit te vallen dus nu zorgen ze nog voor een nieuw modem. Bleek dat ie een aantal x uitviel perdag door spontaan rebooten.
Maar goed had daar mijn eigen netwerkje al gecreeerd met tp-link omada :eek: hardware om te zien hoe dat eigenlijk werkt. Lijkt heel erg veel op UNA :) dus deze nu rechtstreeks op de huawei mediaconvertor aangeloten en dat ging goed toen ik er nog was.

Thuis de T-mobile fiber wel rechtstreeks aangesloten op mijn UDMPro via een FS.com sfp module.
 
"Thuis de T-mobile fiber wel rechtstreeks aangesloten op mijn UDMPro via een FS.com sfp module." ik was iets te voorbarig :) na gewoon een keer deze te rebooten heb ik opeens geen verbinding meer ,althans de UDMPro krijgt geen ip adres meer terwijl hun eigen modem wel netjes een ip adres krijgt.

Iemand anders daar ook last van ?
UDMPro draait 2.4.23
 
Geen idee van wat er gebeurd is , 2x factory default gedaan van de UDMPro. Heb toen weer één van de twee sfp modules gepakt en deze in poort 10 (normaal gebruikte ik poort 11) van UDMPro gestopt en deze als WAN en 1G geconfigureerd, daarna aangesloten en warempel ik had een ip adres in de 31.xxx.xxx.xxx reeks en internet.

Sfp module van poort 11 in poort 10 gestopt en weer aangesloten en herstart van de UDMPro , helaas geen ip adres.

Systeem down gebracht, werkende sfp module in port 11 gestopt en geconfigureerd, aangesloten en opnieuw opgestart, toen kreeg ik een ip adres maar nu weer in de 85.xxx.xxx.xxx range.

Systeem herstart en ik heb nu nog steeds verbinding. Daarna een restore terug gezet.
 
Ik ben mij momenteel aan het oriënteren over een overstap van Ziggo naar T-Mobile glas.

Mijn Ziggo modem staat in bridge modem en ik gebruik mijn Dream Router als router, etc. Nu zie ik berichten langs komen over vlan 300, etc. etc. Als ik overstap naar glasvezel van T-Mobile kan ik dan mijn modem in bridge laten zetten? En kan ik dan gewoon TV kijken, of dien ik dan nog alsnog van alles instellen?
 
Ik ben mij momenteel aan het oriënteren over een overstap van Ziggo naar T-Mobile glas.

Mijn Ziggo modem staat in bridge modem en ik gebruik mijn Dream Router als router, etc. Nu zie ik berichten langs komen over vlan 300, etc. etc. Als ik overstap naar glasvezel van T-Mobile kan ik dan mijn modem in bridge laten zetten? En kan ik dan gewoon TV kijken, of dien ik dan nog alsnog van alles instellen?
Het Zyxel modem kan niet in brugmodes, zie hier.

Vlan 300 aanmaken is een paar klikken en klaar.
 
Draai hier met udm pro 1000/1000 glas rechtstreeks in de udmpro werkt als een tierelier niks geen kastjes van tmobile
 
Draai hier met udm pro 1000/1000 glas rechtstreeks in de udmpro werkt als een tierelier niks geen kastjes van tmobile
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..