Goedendag,
Vorige week heb ik mijn Experiabox van KPN vervangen door een Draytek Vigor Modem en de Dream machine Pro. Alles lijkt te werken op 2 problemen na, de internetverbinding is niet stabiel, elke paar uur ligt deze er een paar minuten uit. Echter vervelender is dat de alarmcentrale geen doormeldingen meer krijgt.
Ik heb een centrale met een app van Advisor pro. De centrale krijgt geen verbinding met het internet, de alarmcentrale zelf kan het systeem thuis ook niet benaderen. Ik heb nagekeken welke poorten opengezet moeten worden, dat zijn de poorten 8981 en 32000.
Ik heb de portforwarding als volgt ingesteld:
UniFi OS
UDM Pro v3.1.12
Network 7.4.158
Iemand een idee hoe ik de poorten open kan zetten?
Als ik via https://www.whatismyip.com/port-scanner/ poorten controleer staat alles op 'closed', dat geldt ook voor poort 80, 8080 enz. Ik weet dus niet of deze poortscan betrouwbaar is.
Vorige week heb ik mijn Experiabox van KPN vervangen door een Draytek Vigor Modem en de Dream machine Pro. Alles lijkt te werken op 2 problemen na, de internetverbinding is niet stabiel, elke paar uur ligt deze er een paar minuten uit. Echter vervelender is dat de alarmcentrale geen doormeldingen meer krijgt.
Ik heb een centrale met een app van Advisor pro. De centrale krijgt geen verbinding met het internet, de alarmcentrale zelf kan het systeem thuis ook niet benaderen. Ik heb nagekeken welke poorten opengezet moeten worden, dat zijn de poorten 8981 en 32000.
Ik heb de portforwarding als volgt ingesteld:
Forward rule | Enable |
Interface | WAN |
From | Any |
Port | 8981,32000 |
Forward IP | 192.168.2.14 |
Forward Port | 8981,32000 |
Protocol | Both |
Logging | Enable |
UniFi OS
UDM Pro v3.1.12
Network 7.4.158
Iemand een idee hoe ik de poorten open kan zetten?
Als ik via https://www.whatismyip.com/port-scanner/ poorten controleer staat alles op 'closed', dat geldt ook voor poort 80, 8080 enz. Ik weet dus niet of deze poortscan betrouwbaar is.