G4 DoorbellPro (fixed) IP-adres.

PE1PQX

Brons
UniFier
27 okt 2018
1.514
890
163
50
Land van Bartje
www.pe1pqx.eu
Vraagje: Ik kan mijn G4 Doorbell Pro (en ook niet de chime) een fixed IP adres geven buiten mijn DHCP pool om.

De info-balloon zegt "Requires a Unifi Gateway or Layer 3 switch", heb een UDM Pro....?
Ga je toch verder komt doodleuk "This action could not be completed, please tray again later".

Wie herkent dit en heeft "DE" oplossing?

(Ik wilde alle opnamen verwijderen en heb daarbij mijn Protect setup verkloot, eigen schuld dus)
 
Laatst bewerkt:
Da's een route waar ik nog niet aan gedacht heb.... zal er eens mee stoeien.
Werkt dit ook zo met de chime??

Edit: nee werkt niet met de chime zo.
Edit 2: IP adres via de inlog route kunnen updaten!

@dbw bedankt voor deze tip!!
 
  • Leuk
Waarderingen: dbw
Paar uurtjes later, vreemd verschijnsel:
De doorbell heeft in Protect het oude IP adres nog, maar in Network wel het nieuwe IP adres. Rara-politiepet.... :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Die heeft in Unifi Network wel de static IP adres, in Protect nog de oude (DHCP).
Na een reboot van Protect stond i.d.d. eerst het nieuwe static IP adres, nu niet meer.
Zal de deurbel eens rebooten.
 
Ik heb onlangs de IP`s vastgezet van mijn Unifi camera`s via Network en daarna moest elke camera een reboot krijgen via Protect om het actief te maken. Dat zal dus inderdaad niet anders zijn voor de Doorbell.
 
Op dit moment heeft de doorbell i.d.d. de fixed-ip adres vastgehouden in Protect.
Wat me bevreemd is dat je dit niet via Protect of Network zelf kunt aanpassen, maar dat je hiervoor moet inloggen in de Doorbell of camera zelf.
Alleen helaas werkt dit niet met de chime, die zit dus vast (zoals het lijkt) aan DHCP.
 
Alle camera's heb ik in de netwerk applicatie een vast IP gegeven in de properties panel. Zou niet weten waarom dat met de deurbel en de Chime niet kan.
 
Op dit moment heeft de doorbell i.d.d. de fixed-ip adres vastgehouden in Protect.
Wat me bevreemd is dat je dit niet via Protect of Network zelf kunt aanpassen, maar dat je hiervoor moet inloggen in de Doorbell of camera zelf.
Alleen helaas werkt dit niet met de chime, die zit dus vast (zoals het lijkt) aan DHCP.
Ik zie het probleem niet.

Screenshot_20230827_204530.jpg

Screenshot_20230827_204555.jpg
 
Dan zit er dus een probleem in je controller. Welk IP adres probeer je in te stellen voor de bel?
 
Ik zie het gewenste IP adres niet in het lijstje van "Client Devices", zal eens met een andere IP adres testen.

Edit: ook met een niet eerder gebruikt IP adres kan ik het niet wijzigen.
Heb een 2e chime besteld en zal eens kijken wat die gaat doen.
 
Nou, schiet mij maar lek....

Gisteravond in de Protect app in mijn telefoon nieuwe poging gedaan het IP adres van de chime fixed op 192.168.1.30 te zetten. Ook hier de melding "This action could not be completed, please tray again later"
Kijk in vanochtend eens in Protect (en ook in Network), en wat zien ik.... IP adres toch aangepast.

Ikke nie snappe nie....
 
Even een update:
Mijn G4 Doorbell Pro heeft in Protect het verkeerde IP adres (192.18.1.26), terwijl het in Network de juiste IP adres heeft (192.168.1.32) .
Direct inloggen op de Doorbell via het juiste IP adres (192.168.1.32 dus) is mogelijk en kom ook in de Doorbell interface terecht.

Denk dat ik wel kan concluderen dat er ergens een kleine bug ingeslopen is in Protect.
Ik heb een support ticket ingeschoten en wacht af wat er op gaat komen.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..