Hangende update

Heisenberg

UniFier
17 sep 2019
10
2
3
hallo,

Mijn UDM Pro had een probleem. De Access applicatie (die ik niet gebruik) bleef updaten. De oplossing was een firmware update voor de UDM.
Via de webinterface kon ik deze niet starten omdat er al een update liep (die liep dus al maanden).
Via het bedieningspaneel op de UDM Pro kon ik de update wel starten.
Het balkje is nu vol en er gebeurt al bijna twee uur niets. de UDM functioneert nog wel (ik heb nog wel internet) maar is niet meer te beheren via de cloud of direct.
SSH staat uit.

Wat nu ?

Ik ben bang dat als ik 'm hard reset ik de UDM mogelijk brick.

Tips ?
 
De versies weet ik niet precies. Maar de UDM pro zit op 1.12.38 oid en de update is naar 3.x

Vreemd genoeg kan ik via de Android app wel overal bij. Web interface en LED scherm laten een update zien maar Android app niet.
 
Laatst bewerkt:
Dat kan niet. Je moet eerst naar 2.x updaten want van 1.x naar 2.x wordt het OS van de UDM Pro compleet geconverteerd. Die stap heb je nu overgeslagen.

Is waarschijnlijk een kwestie van de UDM herstarten en dan kijken of hij nog werkt. Zo niet zul je een recovery moeten doen.

Stapvolgorde:
Eerst naar laatste versie 1.1.x, dan versie 2.4.27 en dan naar 3.x.

Dit alles via de WebGUI want die biedt telkens de juiste volgende stap aan.

Het is waarschijnlijk fout gegaan door de al lopende update waar je dus een andere update overheen geprobeerd hebt. Dat werkt niet.

Recovery info: https://help.ui.com/hc/en-us/articles/360043360253-UniFi-Recovery-Mode

In jouw geval zul je waarschijnlijk eerst moeten proberen firmware 1.1.x opnieuw te installeren.
 
Laatst bewerkt:
De versies weet ik niet precies. Maar de UDM pro zit op 1.12.38 oid en de update is naar 3.x
Ik heb niet direct de oplossing voor je maar de upgrade van het OS v1 naar v3 had via v2 moeten gebeuren. Er is een container schil tussenuit gehaald en dat was een zware ingreep.
 
Ok, ik heb zelf geen versies gekozen. Maar alleen op het bedieningspaneel op "install update" geklikt.
Ik ging er van uit dat er dan de juiste versie zou worden geïnstalleerd.

Bedankt voor de reacties !
 
Als je inderdaad van 1.12.8 komt en via de LCM hebt geupdate dan zou het eigenlijk wel goed moeten gaan.
Maar de conversie van 1.x naar 2.x kan dan inderdaad meerdere uren duren. Dat hangt af van de hoeveelheid data, bijvoorbeeld als je veel video data hebt.

Misschien nog gewoon even afwachten?
 
Als je inderdaad van 1.12.8 komt en via de LCM hebt geupdate dan zou het eigenlijk wel goed moeten gaan.
Maar de conversie van 1.x naar 2.x kan dan inderdaad meerdere uren duren. Dat hangt af van de hoeveelheid data, bijvoorbeeld als je veel video data hebt.

Misschien nog gewoon even afwachten?
Ja, dat is misschien een goede. Ik heb geen videodata oid omdat ik de UDM Pro alleen voor internet gebruik. Ik heb wel meerdere VLAN's, IDP en een stuk of 6 AP's.
Ik wacht wel tot morgen.
 
Ok, ik heb uiteindelijk de stekker eruit getrokken en dat ging goed.
Er was niks geupdate. En hij startte gelukkig goed op.
Daarna auto updates uitgezet en stap voor stap alle console updates (5) uitgevoerd.
Zo te zien is nu alles weer helemaal in orde.

Bedankt voor de hulp en het meedenken !!!!
 
  • Leuk
Waarderingen: Arjan
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..