Installatie van nieuwe Unifi NVR lukt niet.

boumacor

UniFier
1 jun 2024
5
0
1
Ben al een paar dagen bezig om een nieuwe Unifi NVR te activeren aan een bestaande unifi account, maar dit is mij tot op heden nog niet gelukt. Uit de doos de installatie starten met de android smartphone (zoals aangegeven in de handleiding) werkt helemaal niet. De Unifi app zou via bluetooth na het opstarten van het toestel een verbinding moeten maken, maar de app zoekt alleen op het wifi netwerk, daar is de NVR niet mee verbonden (ander subnet). Volgens de documentatie zou het met bluetooth moeten, maar die lijkt nooit geactiveerd te worden.

Via de webinterface heb ik geprobeerd de installatie te voltooien (toevoegen aan een bestaande unifi account) maar dat resulteert in de melding : "Estimated Time: 1m Please do not turn off this console while it's updating." Deze melding gaat zelfs na 4 uur niet weg. Wanneer ik de installatie doe zonder een unifi account (wil je niet) dan kan ik inloggen en het OS updaten (nu 4.0.18). Dus er zit wel iets van "leven" in het toestel. Na de update heb ik het toestel teruggezet naar de fabrieksinstellingen en opnieuw geprobeerd toe te voegen aan een Unifi account. Helaas lukt dat nog steeds niet, de melding is nu : "UniFi Protect Network Video Recorder Setup ErrorAn unexpected error occurred during setup." diverse unifi accounts geprobeerd, geen werken.

Ik doe vast iets verkeerd, maar heb geen idee wat. Heeft iemand hier een oplossing voor ?
 
Ik zou niet teveel met accounts gaan rommelen. Pak gewoon je primaire account waarvan je weet dat deze goed werkt.
Ga wel gewoon uit van de web-interface, en niet van de mobiele apps; gebruik die pas weer als alles werkt.

Na een reset moet je het apparaat sowieso kunnen zien voor adoptie, los daarvan moet je in de controller (als je een compleet UniFi netwerk hebt) kunnen zien welk IP-adres het device heeft. Als DHCP op een niet-UniFi device draait kun je daar kijken of je een valide IP-adres voor de UNVR ziet.
(Ik neem even aan dat we het over dit apparaat hebben, toch?)

Als het ip-adres valide is, dan kun je kijken of je met SSH de UNVR kunt benaderen en dan eventueel handmatig de INFORM-HOST zetten, zodat deze geforceerd bij jouw controller uit komt.
Even voor de goede orde: v.w.b. Protect: dit draait op de UNVR zelf. Daar doe je dan ook de config.

Mocht dit niet lukken kan het natuurlijk ook gewoon zijn dat een nieuw device toch defect is.
Als alles op de logische manier niet lukt zou ik gewoon UniFi support benaderen.
Succes!