Sinds we allemaal thuiswerken, is werkend internet iets belangrijker geworden dan het voorheen was. Vrouw en kinderen werken online / krijgen online les, een kortstondige uitval is gewoon erg lastig.
Af en toe valt het internet uit, hoe kan ik dan nagaan of dat echt bij de provider (glasvezel T-Mobile Thuis) zit of toch in mijn USG3P of Cloudkey iets niet goed gaat? Voor zover ik na kan gaan blijft de wifi het wel doen, maar soms is de controller niet bereikbaar. Meestal is de storing na 5-10 minuten weer voorbij. Soms herstart ik de Cloudkey maar soms is het ook vanzelf weer allemaal in orde.
Zijn er logbestanden o.i.d. die ik kan inzien en waar ik (of één van jullie) meer informatie uit kan halen?
Mijn DNS staat ingesteld in de controller op primary 192.168.200.1 (Draytek modem van T_Mobile Thuis) en secondary op 8.8.8.8 (die heb ik nu gewijzigd in 1.1.1.1)
Als er volgende keer weer een storing lijkt te zijn, zal ik eens kijken of ik wel ip adressen zoals 8.8.8.8 kan pingen? Dan weet ik in elk geval of het wellicht aan DNS instellingen ligt?
Af en toe valt het internet uit, hoe kan ik dan nagaan of dat echt bij de provider (glasvezel T-Mobile Thuis) zit of toch in mijn USG3P of Cloudkey iets niet goed gaat? Voor zover ik na kan gaan blijft de wifi het wel doen, maar soms is de controller niet bereikbaar. Meestal is de storing na 5-10 minuten weer voorbij. Soms herstart ik de Cloudkey maar soms is het ook vanzelf weer allemaal in orde.
Zijn er logbestanden o.i.d. die ik kan inzien en waar ik (of één van jullie) meer informatie uit kan halen?
Mijn DNS staat ingesteld in de controller op primary 192.168.200.1 (Draytek modem van T_Mobile Thuis) en secondary op 8.8.8.8 (die heb ik nu gewijzigd in 1.1.1.1)
Als er volgende keer weer een storing lijkt te zijn, zal ik eens kijken of ik wel ip adressen zoals 8.8.8.8 kan pingen? Dan weet ik in elk geval of het wellicht aan DNS instellingen ligt?
Laatst bewerkt: