Hallo allemaal,
Ik heb een KPN MKB EEN glasvezelverbinding met een KPN BOX 12 met 4G dongle. De Box 12 gebruik ik niet en mijn UDM-PRO zit direct op het aansluitpunt en dat werkt prima..
Nu heb ik de 4G dongle in de box12 zitten die ik vervolgens op de WAN2 heb aangesloten voor fallback (dat werkt ook). Ik heb ook een U-LTE-Pro om daarin mee de uitval op te vangen en die wil ik graag gaan gebruiken. De U-LTE-Pro werkt prima met een prepaid sim van alwaysconnected. Maar nu wil ik de simkaart van KPN in de U-LTE-Pro gaan gebruiken maar er is een probleem. De simkaart is geen 3 in 1 maar een ouderwets groot formaat. KPN gebeld maar wil geen vervangende simkaart sturen gewoon omdat het niet kan (woorden KPN medewerkster van de helpdesk). Een post in het KPN forum levert ook niks nuttigs op.
Dus mijn vragen zijn. heeft iemand zijn/haar simkaart bijgeknipt en zo ja werkt het dan ook in de U-LTE-Pro?
Ik twijfel omdat als ik de dongel gebruik op een andere manier dan in de BOX12 ik ook geen internetverbinding krijg.
Weet iemand hier iets van?
Alvast bedankt!
ps. De belangrijkste reden dat ik de U-LTE-Pro wil gebruiken is dat ik deze op een plek kan zetten met goed (4G)bereik (zolder) in plaats van de kelder waar de aansluitingen en netwerkapparaatuur staan. Ik heb onvoldoende kabels door het huis om deze op zolder te pachen en/of het onbtreekt aan een 230V aansluiting voor de BOX12. De U-LTE-Pro kan via POE angesloten worden op de switch op zolder.
Ik heb een KPN MKB EEN glasvezelverbinding met een KPN BOX 12 met 4G dongle. De Box 12 gebruik ik niet en mijn UDM-PRO zit direct op het aansluitpunt en dat werkt prima..
Nu heb ik de 4G dongle in de box12 zitten die ik vervolgens op de WAN2 heb aangesloten voor fallback (dat werkt ook). Ik heb ook een U-LTE-Pro om daarin mee de uitval op te vangen en die wil ik graag gaan gebruiken. De U-LTE-Pro werkt prima met een prepaid sim van alwaysconnected. Maar nu wil ik de simkaart van KPN in de U-LTE-Pro gaan gebruiken maar er is een probleem. De simkaart is geen 3 in 1 maar een ouderwets groot formaat. KPN gebeld maar wil geen vervangende simkaart sturen gewoon omdat het niet kan (woorden KPN medewerkster van de helpdesk). Een post in het KPN forum levert ook niks nuttigs op.
Dus mijn vragen zijn. heeft iemand zijn/haar simkaart bijgeknipt en zo ja werkt het dan ook in de U-LTE-Pro?
Ik twijfel omdat als ik de dongel gebruik op een andere manier dan in de BOX12 ik ook geen internetverbinding krijg.
Weet iemand hier iets van?
Alvast bedankt!
ps. De belangrijkste reden dat ik de U-LTE-Pro wil gebruiken is dat ik deze op een plek kan zetten met goed (4G)bereik (zolder) in plaats van de kelder waar de aansluitingen en netwerkapparaatuur staan. Ik heb onvoldoende kabels door het huis om deze op zolder te pachen en/of het onbtreekt aan een 230V aansluiting voor de BOX12. De U-LTE-Pro kan via POE angesloten worden op de switch op zolder.
Laatst bewerkt: