Miele-apparaten aanmelden met Miele@Home op Android-app mislukt

Eusie

UniFier
23 nov 2022
39
11
8
Ik heb problemen met het opnieuw verbinden van onze Miele-apparaten met de Miele@Home Android-app. Dit heeft altijd goed gewerkt echter sinds een week zijn alle drie de verbindingen (wasmachine, wasdroger en vaatwasser) binnen de Client devices in de UDM SE verdwenen. Wat hiervan de reden is kan ik (helaas) niet achterhalen. Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Zien ze het wifinetwerk wel?
Dat weet ik dus niet, de connectie voor een apparaat maak je vanuit de Miele app. Tijdens de synchronisatie fase maakt het device eerst een interne wifi aan, deze wordt dan via de app aan het thuisnetwerk (WIFI) verbonden. Tenminste zo werkte het altijd. Misschien dat er een log file binnen het Unifi OS is waarin ik kan terugvinden dat het aanloggen vanuit een device/app niet lukt. In de Miele app is geen log bestand of iets dergelijks te vinden, enige melding is dat het verbinding maken mislukt is...
 
En had je misschien je Miele apparaat 'vastgezet' op 1 specifiek AP? Hier is namelijk de connectie met een AEG apparaat verdwenen, sinds ik dat heb ingeschakeld. (Wasmachine, dus vaste plek, vast/ dichtstbijzijnde AP leek me dan ook logisch)
Moet nog proberen of een keer opnieuw verbinden via de AEG app/ setup lukt...