Ik heb mijn UDM nog niet zo lang en met een startkennis van circa 0% in netwerken, vLANs en firewall rules mijn oude netwerk (Ziggo Router) overgezet naar de UDM om mijn netwerk zo weinig mogelijk te onderbreken ben ik dezelfde IP-range 192.168.0.x als MAIN wederom gaan gebruiken. Kortom al mijn clients zijn begonnen in MAIN/Default.
Vervolgens deze site en diverse tutorials bezocht voor best pratice hoe mijn netwerk in te richten.
Gisteren de piCorePlayer (met LMS) en Logitech Radio verhuist naar vlAN "IoT". Hoewel deze twee correct werken in vLAN 20 = IoT en een IP adres hebben in deze range (welke zichtbaar is met bijvoorbeeld de Android APP "Net Analyser" van Jiri Techet) lukt dit maar niet in het device overzicht van de UDM:
https://192.168.0.1/network/default/clients/properties/00:04:20:26:87:5a/overview (view beperkt tot wifi 2.4)
Wat ik ook probeer; reconnect, forget, device shutdown > DHCP-lease tijd de UDM heeft er geen zin in om het juiste IP-adres te rapporteren. Ik heb overigens nog niet geprobeerd een restart van de UDM zelf. Wat is jullie advies/ervaring?
PS overigens in een ander topic gerapporteerd dat mijn solar edge geheel verdwenen is als client.
Vervolgens deze site en diverse tutorials bezocht voor best pratice hoe mijn netwerk in te richten.
- MAIN: (0): PC, telefoons, tablets, "security"-camera
- vLAN 20 - IoT; Thermostaat, SolarEdge, Chromecasts, TV, piC0rePlayer, Logitech Radio
- vLAN 30 - NoT; devices van verschillend allure; ESP met eigen sketches of Tasmota communicerend via MQTT, 2 Shelly devices via de binding van Openhabian (geen cloud)
Gisteren de piCorePlayer (met LMS) en Logitech Radio verhuist naar vlAN "IoT". Hoewel deze twee correct werken in vLAN 20 = IoT en een IP adres hebben in deze range (welke zichtbaar is met bijvoorbeeld de Android APP "Net Analyser" van Jiri Techet) lukt dit maar niet in het device overzicht van de UDM:
https://192.168.0.1/network/default/clients/properties/00:04:20:26:87:5a/overview (view beperkt tot wifi 2.4)
Wat ik ook probeer; reconnect, forget, device shutdown > DHCP-lease tijd de UDM heeft er geen zin in om het juiste IP-adres te rapporteren. Ik heb overigens nog niet geprobeerd een restart van de UDM zelf. Wat is jullie advies/ervaring?
PS overigens in een ander topic gerapporteerd dat mijn solar edge geheel verdwenen is als client.