Mijn Synology NAS is aangesloten via een ‘Bond’ op poorten 1 en 2 van de UDM SE. De NAS functioneert in VLAN 1 (het ‘vertrouwde netwerk’) en ik heb de IP range van dit netwerk gewijzigd dat start met 192.168.1.20. Ik begreep dat statische IP-adressen moeten worden aangemaakt om het probleem te voorkomen en die zouden niet in de range mogen vallen. Dus 192.168.1.10 aangemaakt voor de Synology NAS ‘Bond’. In DSM van de NAS staat dit adres (kennelijk) al als statisch adres genoteerd. De poorten 1 en 2 van de UDM SE heb ik nog niet als statisch aangevinkt. Op het poortoverzicht zie ik dus twee dezelfde adressen voor de NAS. Dit zou dus de melding veroorzaken, die 2 keer per dag naar mij wordt verzonden.
Dit alles gecommuniceerd met UniFi support. De eerste lijns support (na het stellen van diverse vragen) kwam er niet uit en besloot het probleem neer te leggen bij het expert team. Tot zo ver; ik verwacht nog een reactie.
Mijn vraag aan forum gebruikers: is dit fenomeen al eens eerder geconstateerd en hoe zou een eventuele oplossing er uit zien? Dit vooruitlopend op het antwoord van UniFi support.
Dit alles gecommuniceerd met UniFi support. De eerste lijns support (na het stellen van diverse vragen) kwam er niet uit en besloot het probleem neer te leggen bij het expert team. Tot zo ver; ik verwacht nog een reactie.
Mijn vraag aan forum gebruikers: is dit fenomeen al eens eerder geconstateerd en hoe zou een eventuele oplossing er uit zien? Dit vooruitlopend op het antwoord van UniFi support.