Na enkele dagen glasvezel keldert Snelheid AC-PRO en AC-LR

Rob Spierings

UniFier
11 jun 2019
14
7
3
Na enkele dagen hoge snelheden via WiFi te hebben gehaald lijkt het wel alsof de 2 Accesspoints hier in huis de geest hebben gegeven.
haalde ik eerst snelheden van 350MBit up en down, nu is het 30 Down / 80 Up.

Alle instellingen zijn gewoon zoals voorheen bij Ziggo, niet aan gewijzigd.

Vanmorgen een accesspoint verplaatst van Router naar een rechtstreekse aansluiting (met POE injector) op een poort van UCG Ultra maar ook dat zonder enige verbetering.
Alle Accesspoints al eens gereset en opnieuw geadopteerd.

Kan even niet terugvinden of er software updates zijn geweest de laatste 3 dagen.

Bekabeld haal ik wel de volle snelheid van 1GB up en down en ook de USG haalt met gemak deze snelheid bij een test.

de suggesties op het forum ook al bekeken maar verder niets kunnen vinden dat verkeerd zou zijn.

Pasted Graphic.webp
 
Na enkele dagen hoge snelheden via WiFi te hebben gehaald lijkt het wel alsof de 2 Accesspoints hier in huis de geest hebben gegeven.
haalde ik eerst snelheden van 350MBit up en down, nu is het 30 Down / 80 Up.

Alle instellingen zijn gewoon zoals voorheen bij Ziggo, niet aan gewijzigd.

Vanmorgen een accesspoint verplaatst van Router naar een rechtstreekse aansluiting (met POE injector) op een poort van UCG Ultra maar ook dat zonder enige verbetering.
Alle Accesspoints al eens gereset en opnieuw geadopteerd.

Kan even niet terugvinden of er software updates zijn geweest de laatste 3 dagen.

Bekabeld haal ik wel de volle snelheid van 1GB up en down en ook de USG haalt met gemak deze snelheid bij een test.

de suggesties op het forum ook al bekeken maar verder niets kunnen vinden dat verkeerd zou zijn.

Bekijk bijlage 11298
interferentie van een buurnetwerk of een andere zender? heb je de zelfde snelheden op beide AP 's? je zou eens één AP kunnen afkoppelen zodat je interferentie tussen de beide AP's kunt uitsluiten
 
  • Leuk
Waarderingen: Rob Spierings
Ap's op vaste kanalen staan?
Deze staan niet vast. Reden is dat er veel vervuiling door andere omliggende netwerken is. Ik laat regelmatig de kanalen scannen en aanpassen indien nodig.

Gisteren heb ik een AP (Pro) losgekoppeld van de POE Switch US 8 60W en direct aangesloten op een poort van de UCG Ultra (met POE Injector). De snelheid is nu omhooggeschoten naar ruim 300/300MBit.

Dit ga ik ook proberen met de AP-LR, het lijkt wel alsof de Switch problemen veroorzaakt.
 
Vwb kanalen. Eenmalig scannen en dan vastzetten. De omgeving past zich maar aan anders krijg je twee fietsers die recht op elkaar afrijden. Als de een naar rechts gaat gaat de ander ook, vervolgens denk de eerste, oeps, en gaat weer terug terwijlde andere fietser fldat ook doet. En zo blijf je aan de gang.
Eenmalig keuze maken en niet meer wijzigen, zeker als je meerdere ap's hebt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rob Spierings
Ik heb iets gevonden! De kabel van het oude modem naar de switch werkt uiteraard niet meer, en was ook aan de kant van het oude modem uitgetrokken. De switch nu rechtstreeks aangesloten op de UCG en zie daar weer snelheid. Duidelijk dus mijn fout!
Wat mij wel verbaast is dat ik toch nog verbinding had naar de switch, daar moet ergens dus een kabel lopen die signaal naar die switch bracht. (wat eigenlijk niet zou kunnen)
Conclusie: Eigen fout en verder op zoek waar het signaal naar die switch vandaan komt
 
Mijn vermoeden is dat jouw switch via de beide access points doorverbonden werd, via een wireless link tussen de beide AP's. Als een AP geen hardwired verbinding kan maken met de controller dan gaat hij over op wireless uplink met een andere AP.

Dus: Switch -> AP -> wireless link tussen AP's -> AP -> UCG.

En dat verklaart dan ook de lage bandbreedte omdat alles dan via een wireless uplink verloopt.