Al enige tijd hebben wij problemen met onze mobiele telefoons (iPhone 15) om via thuisnetwerk met Wifi de Rabobank app te starten. Slechts na diverse keren proberen en lang wachten wil de app wel eens wakker worden.
Contact opgenomen met Rabobank en die komen tot de conclusie dat het aan het thuisnetwerk ligt. Bij KPN hoef ik niet aan te komen met mijn eigen UniFi netwerk en UDM-SE, die verwijst vermoedelijk standaard ook naar mijzelf.
Ik heb de Rabobank app verwijderd en opnieuw geinstalleerd, de Iphone afgesloten en opnieuw opgestart, het netwerk uitgeschakeld en opnieuw opgestart, maar probleem blijft bestaan op beide telefoons.
Vervolgens het thuisnetwerk (VLAN1) op de telefoons uitgezet en via 5G eens geprobeerd. En.., jawel via 5G werkt de app weer. Dan ook maar eens het gastnetwerk (VLAN99 in "onveilige zone") geprobeerd en ..., ja ook daarmee werkt de Rabobank app weer!
Vermoedelijk heeft de Rabobank gelijk, dat het dus aan mijn netwerk ligt.
Nu heb ik zelf een drietal Firewall rules gemaakt om de VLAN's te scheiden en vermoedelijk heb ik daar iets fouts mee gedaan; wel vreemd want dit probleem heeft zich lange tijd niet voor gedaan maar is de laatste weken wel heel erg vervelend geworden.
Heeft iemand ook last gehad van dit probleem? Ik zie dat er wordt verwezen naar instellingen van Ipv6 en DHCPv6, helaas ontbreekt mij de kennis om deze materie te gebruiken om te analyseren of daar het mogelijke probleem zit. Ik vermoed zelf dat de oorzaak ergens in de FW-regels zit. Overigens werkt alles verder perfect en heb ik geen problemen met de internetverbinding, het netwerk en IPTV. Alleen die verdraaide Rabobank app.
Hopelijk kan iemand mij verder helpen.
Bij voorbaar veel dank voor de reacties!
Contact opgenomen met Rabobank en die komen tot de conclusie dat het aan het thuisnetwerk ligt. Bij KPN hoef ik niet aan te komen met mijn eigen UniFi netwerk en UDM-SE, die verwijst vermoedelijk standaard ook naar mijzelf.
Ik heb de Rabobank app verwijderd en opnieuw geinstalleerd, de Iphone afgesloten en opnieuw opgestart, het netwerk uitgeschakeld en opnieuw opgestart, maar probleem blijft bestaan op beide telefoons.
Vervolgens het thuisnetwerk (VLAN1) op de telefoons uitgezet en via 5G eens geprobeerd. En.., jawel via 5G werkt de app weer. Dan ook maar eens het gastnetwerk (VLAN99 in "onveilige zone") geprobeerd en ..., ja ook daarmee werkt de Rabobank app weer!
Vermoedelijk heeft de Rabobank gelijk, dat het dus aan mijn netwerk ligt.
Nu heb ik zelf een drietal Firewall rules gemaakt om de VLAN's te scheiden en vermoedelijk heb ik daar iets fouts mee gedaan; wel vreemd want dit probleem heeft zich lange tijd niet voor gedaan maar is de laatste weken wel heel erg vervelend geworden.
Heeft iemand ook last gehad van dit probleem? Ik zie dat er wordt verwezen naar instellingen van Ipv6 en DHCPv6, helaas ontbreekt mij de kennis om deze materie te gebruiken om te analyseren of daar het mogelijke probleem zit. Ik vermoed zelf dat de oorzaak ergens in de FW-regels zit. Overigens werkt alles verder perfect en heb ik geen problemen met de internetverbinding, het netwerk en IPTV. Alleen die verdraaide Rabobank app.
Hopelijk kan iemand mij verder helpen.
Bij voorbaar veel dank voor de reacties!