USG 3 RDP via VPN wordt na enkele seconden afgesloten

UniFi USG 3

sander3ssen

Brons
UniFier
31 aug 2019
249
84
28
Met mijn laptop thuis maak ik via VPN en Remote Desktop verbinding met mijn PC die op het werk staat (aan). Ik start de VPN en daarna de RDP, het bureablad van mijn werk-PC wordt zichtbaar, ik kan bv. Outlook een mailtje aanklikken of een programma starten. Maar helaas wordt na enkele seconden de RDP gesloten, de VPN blijft actief. Ongeveer een halfjaar geleden werkte dit nog wel.

Zou het een instelling kunnen zijn die ergens in een unifi-update is gewijzigd / ontstaan? Ik zou zo snel niet weten waar ik dat moet zoeken?

USG 3P 4.4.57
 
Laatst bewerkt:
Hi,

Ik zou het niet zoeken in de Unify apparaten of de netwerkdevices op kantoor. Je krijgt ten slotte verbinding. Ik zou eerder kijken naar of je laptop of je pc op het werk of beide. Loop je instelling van de rdp sessie eens na of als je Windows draait, kijk eens naar de event logs van Windows.
 
Hi,

Ik zou het niet zoeken in de Unify apparaten of de netwerkdevices op kantoor. Je krijgt ten slotte verbinding. Ik zou eerder kijken naar of je laptop of je pc op het werk of beide. Loop je instelling van de rdp sessie eens na of als je Windows draait, kijk eens naar de event logs van Windows.
Als ik in het windows-logboek (laptop, thuis) kijk staat er wel een foutmelding:

"Naam van toepassing met fout: mstsc.exe, versie: 10.0.19041.3155, tijdstempel: 0xb699fd43
Naam van module met fout: LMFX1N4Z.DLL, versie: 0.0.1.0, tijdstempel: 0x639c1d03
Uitzonderingscode: 0xc0000005
Foutmarge: 0x0000000000038e4b
Id van proces met fout: 0x10b4
Starttijd van toepassing met fout: 0x01d9d45b5d832783
Pad naar toepassing met fout: C:\WINDOWS\system32\mstsc.exe
Pad naar module met fout: C:\WINDOWS\system32\spool\DRIVERS\x64\3\LMFX1N4Z.DLL
Rapport-id: 17e1f7d6-590d-434b-b340-1e8d18a04919
Volledige pakketnaam met fout:
Relatieve toepassings-id van pakket met fout: "



Dat lijkt er mee te maken te hebben, want telkens als de RDP stopt komt deze foutmelding in het logboek te staan.
Maar wat ik hier aan kan veranderen / hoe ik dit moet oplossen?

In het toepassingslogboek op mijn werk-PC krijg ik zo snel niks gevonden, maar dat kan ook komen omdat de verbinding telkens snel stopt.....
 
Da's een software probleem van je RDP client. De-installer dit eens en download installeer de meest recente versie dan de RDP client?
De RDP client die ik gebruik is die van Windows zelf. Krijg zo snel niet gevonden hoe ik die kan deïnstalleren en opnieuw kan installeren.

Door te googlen op MSTSC en LMFX1N4Z.DLL kwam ik op een bericht over een Lexmark printer / uitzetten van gebruik lokale printers dat het probleem op zou lossen. En dat werkte dus ook zo bij mijn RDP verbinding!

Eerder werkte het wel om lokale printers te gebruiken, maar wellicht dat die DLL vernieuwd is in een recente update van de Lexmark drivers (voor mijn thuis printer) en daarbij het probleem is ontstaan.

Onderstaand vinkje uit, en nu blijft het werken....
1692648343004.png
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..