Sinds netwerk FW-updates heeft Cloud Key vaker vreemde problemen

BitBucket

UniFier
3 feb 2022
6
1
3
Hallo,

Sinds FW updates van hele klant-netwerk heeft de Cloud Key vreemde problemen.
Dit is mijn eerste UniFi-project, mooi spul maar af en toe lastig te doorgronden.

Problemen (in nieuwe en oude web-interface)
1) Dashboard laadt vaker niet, duurt lang of vereist vaker Browser refresh.
2) Topology geeft vaak "UniFi is having trouble with this direction" press [Reload], werkt daarna.
3) Oude web-interface "Internet capacity" toont 100% al bij 10Mbps op 500Mbps Ziggo zakelijk !!!???
Ziggo Zakelijk Support meldt 500Mbps; modem, USG en switch poorten op 1Gbps.

Netwerk
Alles UniFi,
USG-4 Pro:
- LAN1 (zakelijk): Switch 24-250W, 1x AC Pro, Cloud Key gen.1 (UC CK1), kantoorcomputers en Smart Phones.
- LAN2 ( privé ): Switch 8-150W, 3x AC Lite, privécomputers en Smart Phones

Update-volgorde
AC pro, AC Lites, Switch 24, Switch 8, Cloud Key, USG-4 Pro.
Cloud Key ver. 6.0.45-14358-1 --> 6.5.55-16678-1

Vragen
1) Was dit de beste update-volgorde?
2) Is Cloud Key eerst updaten een goed idee?
3) Ik wil OP AFSTAND (wg. klant op 20km) alles opnieuw opstarten maar in welke volgorde?
4) Heeft iemand oplossingen voor problemen 1 / 2 / 3 ?
 
3) in de oude interface kon je voorheen de juiste waardes invoeren maar nu niet meer.

Nu ziet het er inderdaad niet uit maar het is blijkbaar te ingewikkeld om het goed te krijgen......
 
@ Eddie,
Geïnstalleerd in 2020, ik dacht Wit met Zilveren rand.
UC-CK UniFi Cloud Key met MicroSD (TransFlash),
MPN: UC-CK, Ubiquiti Networks
EAN: 810354024146.

Wat maakt de kleur uit?
 
Dat is de gen1, die heb je ook nog in meerdere versies zoals ik Hier lees.
En ik meen dat hij niet meer ondersteund wordt o.a hiero, dan lijkt het me ook dat wat @Eddie the Eagle zegt wel waarschijnlijk is, hij kan het niet meer bijbenen mss. Hier valt hij op z'n knieen.

Hier is de vraag van welke kleur simpeler, want wit is het oudje en grijs de gen2, net als de grotere variant gen 2 plus met hdd en protect.
 
  • Leuk
Waarderingen: Eddie the Eagle
Even los van wellicht door zijn knieën gaan, kan ik deze 3 richtingen proberen.
1) Reboot alle netwerkcomponenten op afstand maar zo dat verbinding met Network Controller automatisch herstelt. Is reboot volgorde belangrijk?
Anders een Power Cycle door de klant.
2) Clean-up van Cloud Key op afstand (cached FW's etc, als dat al kan)?
3) Cloud Key ligt midden op USG 4-Pro. Zou de Key te heet worden en gaan 'throttlen' ?

Wat denken jullie?
 
@Marnix61
De update stond netjes in de maintenance tab. Als CK1 die niet meer trekt, was die niet aangeboden denk ik.
Daarbij, het is ook niet zo'n groot netwerk (er zijn wel max 25 clients overdag, merendeel smart phones).
 
Ok, ik dacht dat ie al wel een jaar eol was.
Hier wordt er ook het eea over gesproken, en ik las net elders dat iemand hem elke 3 weken zo'n beetje reset om die reden.

Het lijkt me wel dat je hem wat meer op zou kunnen frissen door een reset en een bu van enkel instellingen terug te plaatsen, das maar een paar honderd kb ipv meerdere mb's. Maar dat kan niet op afstand neem ik aan.
Mss dpi uitschakelen? Ik neem aan dat die opslaat op de ck. Meen me ook te herinneren dat een corrupte sd kaart voor zulke problemen konden zorgen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Eddie the Eagle
Punt 1 en 2: Welke browser wordt gebruikt? Is na de update de cache van de browser gewist?
Punt 3: Is een probleem van controller 6.5. De internet capacity wordt niet meer juist weergegeven in de oude interface.

Bij een CloudKey Gen 1. is het wel belangrijk dat dingen zoals "Collect Historical data" uit staan. Dat soort dingen trekt een CloudKey Gen 1 niet omdat die met 32 bit werkt en met beperkt RAM geheugen. Ook de maximale grootte van de MongoDB database is beperkt vanwege die 32-bit en het leidt tot traagheid van de controller als de database bijna vol is.

Mogelijk moet je ook maintenance /purge op de database uitvoeren (dat kan alleen in de oude interface).
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..