slechte wifi verbinding apps openen niet

Marco187

UniFier
27 okt 2023
11
0
1
Hi All,

ik ondervind op dit moment wat problemen met mijn 3x UAP AC IW. Ik gebruik deze al meer dan 4jaar en heb de software key dat op mijn HomeAssistant loopt.
Als ik nu een app open, dat internet verbinding nodig heeft, duurt het eeuwen of krijg ik een bounce terug dat het niet lukt. Ga ik daarintegen dezelfde app openen via 4G dan werkt het als een trein. Heeft iemand een idee hoe ik dit het best kan oplossen?

Network 8.1.113

Device SW: 6.6.55.15189
 
Enkele vragen die je op weg zouden kunnen helpen:

Wat is software key?
Heeft je laptop of pc of mobiele telefoon ook problemen om via wifi verbinding te maken met internet?
Zijn de AP’s ingesteld op verschillende wifi kanalen?
Andere stoorzenders die de wifi verstoren zoals bijv router van je provider?
Welke app bedoel je?
Is de modem/router van je provider wel goed?
Kan je bekabeld wel je apparaten verbinden met internet?

Probeer wat meer te troubleshooten waardoor het probleem ontstaat.

Drie accespoints gaan hoogstwaarschijnlijk niet alledrie tegelijk kapot …
 
Enkele vragen die je op weg zouden kunnen helpen:

Wat is software key?
Heeft je laptop of pc of mobiele telefoon ook problemen om via wifi verbinding te maken met internet?
Zijn de AP’s ingesteld op verschillende wifi kanalen?
Andere stoorzenders die de wifi verstoren zoals bijv router van je provider?
Welke app bedoel je?
Is de modem/router van je provider wel goed?
Kan je bekabeld wel je apparaten verbinden met internet?

Probeer wat meer te troubleshooten waardoor het probleem ontstaat.

Drie accespoints gaan hoogstwaarschijnlijk niet alledrie tegelijk kapot …

Software key bedoel ik cloud key :). Deze draait als software op mijn Home Assistant.
Ik heb inderdaad ook even gekeken naar mn laptops en ander IT materiaal. Deze ondervinden geen hinder. Het zijn enkel ons smartphone toestellen (beide Samsung Galaxy A52s). Lijkt erop dat de update van deze week er iets mee te maken kan hebben?
De AP's heb ik op verschillende kanalen ingesteld, 1/6/11 en 36/44/48.
Router/modem is van Telenet (Belgische provider) type CV8560E.
Apps die niet over WIFI werken of heel lang duren zijn Tado, HLN, mails,... Als ik het over 4G open werkt het direct.
De router/modem & heel mijn setup heeft tot begin deze week goed gewerkt.

Ik vind het ook raar dat enkel de smartphones de issues vertonen. Probeer te zien als het mogelijk is om de software terug te zetten naar vorige update.
 
Als het echt specifiek aan dat type smartphone ligt zou je daar de oplossing moeten zoeken?
Testen met een andere smartphone?
 
Er zijn via Google talloze vermeldingen te vinden als je zoekt op “A52s bad wifi”. Dus ik zou het probleem in de telefoon zoeken. Vooral omdat alleen je telefoons dit probleem vertonen.
 
de smartphones hebben wel een wifi verbinding bv op het werk etc.
Ik heb geen DNS ingesteld of dergelijk.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.