Snelheid Wifi

Neem aan dat je ook checken of phone wel op juiste ap zit? Niet dat die op ap boven blijft plakken waar je verwacht dat die op de ap beneden verbind?
 
Als die 100mb zou zijn dan zou je ook nooit 125mb halen.
Volgens mij is een U6-Lite ook sneller dan een oude Pro.
Maar met de Pro zou je ook gewoon de snelheid moeten halen.

Heb je de phones ook al een keer herstart?
Voorheen op de AC Pro haalde ik gewoon de snelheid.
Kan de telefoon nog wel een keer herstarten maar meet op de U6 Lite op de 1e verdieping wel gewoon 300/30.
En idd op een 100mb verbinding zou je denken niet 125 te kunnen halen maar dat is wat hij aangaf, een FE verbinding met bijbehorend oranje lampje op de switch.

Ik zal zo eens de U6 Lite van de 1e verdieping omwisselen met die in de woonkamer, kijken wat hij dan doet.
Anders die in de woonkamer maar eens resetten.
 
Tijdelijk ander AP eraan. Als dat wel goed werkt dan lijkt bekabeling goed te zijn. Kan AP defect zijn?
Heb nu 1e verdieping en woonkamer gewisseld en pak nu op zelfde kabel iig 100mb meer, dus lijkt niet aan de kabel te liggen.
Nu AP woon kamer vergeten en gereset, even kijken wat hij nu gaat doen.

Edit, blijft wederom gewoon op 125(130)/30 hangen. Dus lijkt mij iets met de AP aan de hand te zijn...........
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hetzelfde abonnement van Ziggo. kun je niet beter kijken naar de TX RX rate in client devices?
Dit is volgens mij de snelheid die je device haalt tot je access point.
Sommige devices halen inderdaad de 867 Mbps op TX en RX rate. Dat zou volgens mij dan ook maixmaal zijn met UAP AC LR die ik gebruik.

Waar lees je de snelheid uit? Ziggo.nl/speedtest is soms lager dan speedtest.net.
 
Ik heb hetzelfde abonnement van Ziggo. kun je niet beter kijken naar de TX RX rate in client devices?
Dit is volgens mij de snelheid die je device haalt tot je access point.
Sommige devices halen inderdaad de 867 Mbps op TX en RX rate. Dat zou volgens mij dan ook maixmaal zijn met UAP AC LR die ik gebruik.

Waar lees je de snelheid uit? Ziggo.nl/speedtest is soms lager dan speedtest.net.
Ik test met speedtest.net.
Voorheen in de woonkamer gewoon rond de 300Mbps en met een andere AP U6 Lite dus nu ook (even gewisseld)
Deze U6 Lite op een andere locatie laat ook gewoon 125Mbps zien waar gister de ander U6 Lite ook gewoon rond de 300Mbps geeft
Dus lijkt iets met de AP aan de hand.
 
Ondertussen een RMA bij Ubiquiti geopend, lijkt mij probleem met AP en niet lokaal. Even afwachten wat hier uit komt en geef hier wel updates.
 
Even een update hierover, AP heeft een tijdje.....2 weken.........op de test afdeling van ubiquiti gelegen en kreeg vanmorgen bericht hierover.
Mijn garantie aanvraag is goedgekeurd en er wordt een nieuwe mijn kant opgestuurd.
Tenminste dat maak ik er uit op.
Even afwachten, maar als dat zo is dan is het niet zo vreemd dat ik er niet meer snelheid uit kreeg en is hij daadwerkelijk defekt.
 
Mooi dat het dan in iedergeval opgelost is, er kan natuurlijk altijd een keer wat kapot gaan.

Zit nu zelf ook met een flex mini die om de paar dagen terug naar 100mbit schiet, na een reboot weer paar dagen op gbit.

kabel al getest, switch gewisseld en die blijft wel goed, mijn andere mini's hebben nergens last van dus ook geen firmware issue.

Gelukkig kosten die flex mini's geen drol (en kom ook een poortje te kort nu), dus mooi moment om dan maar gelijk te upgraden.
 
Mooi dat het dan in iedergeval opgelost is, er kan natuurlijk altijd een keer wat kapot gaan.

Zit nu zelf ook met een flex mini die om de paar dagen terug naar 100mbit schiet, na een reboot weer paar dagen op gbit.

kabel al getest, switch gewisseld en die blijft wel goed, mijn andere mini's hebben nergens last van dus ook geen firmware issue.

Gelukkig kosten die flex mini's geen drol (en kom ook een poortje te kort nu), dus mooi moment om dan maar gelijk te upgraden.
Zoals eerder door iemand benoemd, alles kan kapot.
Wel fijn dat het dus niet aan mijzelf ligt, je gaat toch twijfelen op een gegeven moment.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..