Neem aan dat je ook checken of phone wel op juiste ap zit? Niet dat die op ap boven blijft plakken waar je verwacht dat die op de ap beneden verbind?
Alles kan kapotTijdelijk ander AP eraan. Als dat wel goed werkt dan lijkt bekabeling goed te zijn. Kan AP defect zijn?
Voorheen op de AC Pro haalde ik gewoon de snelheid.Als die 100mb zou zijn dan zou je ook nooit 125mb halen.
Volgens mij is een U6-Lite ook sneller dan een oude Pro.
Maar met de Pro zou je ook gewoon de snelheid moeten halen.
Heb je de phones ook al een keer herstart?
Goede vraag en ja gecheckedNeem aan dat je ook checken of phone wel op juiste ap zit? Niet dat die op ap boven blijft plakken waar je verwacht dat die op de ap beneden verbind?
Heb nu 1e verdieping en woonkamer gewisseld en pak nu op zelfde kabel iig 100mb meer, dus lijkt niet aan de kabel te liggen.Tijdelijk ander AP eraan. Als dat wel goed werkt dan lijkt bekabeling goed te zijn. Kan AP defect zijn?
Ik test met speedtest.net.Ik heb hetzelfde abonnement van Ziggo. kun je niet beter kijken naar de TX RX rate in client devices?
Dit is volgens mij de snelheid die je device haalt tot je access point.
Sommige devices halen inderdaad de 867 Mbps op TX en RX rate. Dat zou volgens mij dan ook maixmaal zijn met UAP AC LR die ik gebruik.
Waar lees je de snelheid uit? Ziggo.nl/speedtest is soms lager dan speedtest.net.
Zoals eerder door iemand benoemd, alles kan kapot.Mooi dat het dan in iedergeval opgelost is, er kan natuurlijk altijd een keer wat kapot gaan.
Zit nu zelf ook met een flex mini die om de paar dagen terug naar 100mbit schiet, na een reboot weer paar dagen op gbit.
kabel al getest, switch gewisseld en die blijft wel goed, mijn andere mini's hebben nergens last van dus ook geen firmware issue.
Gelukkig kosten die flex mini's geen drol (en kom ook een poortje te kort nu), dus mooi moment om dan maar gelijk te upgraden.