Hi allemaal.
Ik heb een aantal zonwering screens die ik kan besturen middels een app op IOS. De basis hiervoor is een Somfy Tahoma Switch box waarin de aanwezige screens per kamer gekoppeld zijn. De app op IOS connect naar het Cloud platform van Somfy Tahoma.
En daar komtie . . . dat werkte tot voor kort prima. Eigenlijk werkt het nog prima maar alleen over een 3,4,5G verbinding. Niet langer over de WiFi verbinding.
Dat verkleind de zoektocht naar de oorzaak natuurlijk want ik kan daarom niet anders constateren dat het of in de WiFi zit of in de UDMPRO.
De grote vraag is natuurlijk wanneer het mis is gegaan. Ik heb de Somfy Tahoma box eind april aangesloten en geconfigureerd op het Unifi WiFi netwerk.
Ik draaide op dat moment firmware versie 2.3.15. Na de release van 2.4.9 heb ik die versie geinstalleerd. En natuurlijk heb ik toen niet gechecked of de Somfy app nog werkte . . . Geen zon waarchijnlijk
Natuurlijk heb ik de firmware weer teruggezet naar 2.3.15 maar dat bood geen soelaas.
Is er nog meer op het systeem veranderd? Ja, ik heb in de tussentijd (zonder de Somy app te testen) Talk geinstalleerd en geactiveerd.
De Somfy app stuurt na het starten de (opgeslagen) credentials richting Cloud. Via een 4G verbinding zie je hier optisch niets van en start de app direct op.
Via mijn WiFi verbinding start de app maar valt dan terug met de melding dat gebruikersnaam / wachtwoord niet juist zijn. Je krijgt dan de optie deze opnieuw in te geven waarna het een en ander zich herhaald.
Op de Unifi UDMPRO heb ik alle logging op DEBUG gezet. Desondanks zie ik niets voorbij komen
Voor de goede orde, ik gebruik een veelvoud aan dit soort apps om bijv. airco's, verwarming, verlichting te bedienen. De Somfy app is de enige die dwarsligt.
Iemand enig idee waaraan dit gedrag kan liggen? Of hoe ik het loglevel van de UDMPRO kan manipuleren via de cli?
Met dank,
E
Ik heb een aantal zonwering screens die ik kan besturen middels een app op IOS. De basis hiervoor is een Somfy Tahoma Switch box waarin de aanwezige screens per kamer gekoppeld zijn. De app op IOS connect naar het Cloud platform van Somfy Tahoma.
En daar komtie . . . dat werkte tot voor kort prima. Eigenlijk werkt het nog prima maar alleen over een 3,4,5G verbinding. Niet langer over de WiFi verbinding.
Dat verkleind de zoektocht naar de oorzaak natuurlijk want ik kan daarom niet anders constateren dat het of in de WiFi zit of in de UDMPRO.
De grote vraag is natuurlijk wanneer het mis is gegaan. Ik heb de Somfy Tahoma box eind april aangesloten en geconfigureerd op het Unifi WiFi netwerk.
Ik draaide op dat moment firmware versie 2.3.15. Na de release van 2.4.9 heb ik die versie geinstalleerd. En natuurlijk heb ik toen niet gechecked of de Somfy app nog werkte . . . Geen zon waarchijnlijk
Natuurlijk heb ik de firmware weer teruggezet naar 2.3.15 maar dat bood geen soelaas.
Is er nog meer op het systeem veranderd? Ja, ik heb in de tussentijd (zonder de Somy app te testen) Talk geinstalleerd en geactiveerd.
De Somfy app stuurt na het starten de (opgeslagen) credentials richting Cloud. Via een 4G verbinding zie je hier optisch niets van en start de app direct op.
Via mijn WiFi verbinding start de app maar valt dan terug met de melding dat gebruikersnaam / wachtwoord niet juist zijn. Je krijgt dan de optie deze opnieuw in te geven waarna het een en ander zich herhaald.
Op de Unifi UDMPRO heb ik alle logging op DEBUG gezet. Desondanks zie ik niets voorbij komen
Voor de goede orde, ik gebruik een veelvoud aan dit soort apps om bijv. airco's, verwarming, verlichting te bedienen. De Somfy app is de enige die dwarsligt.
Iemand enig idee waaraan dit gedrag kan liggen? Of hoe ik het loglevel van de UDMPRO kan manipuleren via de cli?
Met dank,
E