Spare parts?

Klopt, USG is zeker snel gehaald maar werkt ie dan ook meteen als ik de oude vervang ? Ik zit een beetje met die instellingen, gaan die dan mee over vanuit de controller ? Is een beetje onbekend terrein voor me.
Ik heb 2x een wissel gehad, USG3P -> USG4P -> USG4P, alle wisselingen probleemloos, oude vergeten, nieuwe updaten / adopteren en alles liep weer.
 
Mensen, allemaal dank voor de reacties.

Het is hopen dat het niet gebeurt maar als het gebeurt dan snel nieuwe spullen regelen en terugplaatsen. Documenteren heb ik ook voor elkaar, de ZTE modem van KPN daar ligt er al een extra mocht er iets gebeuren ik zal deze binnenkort eens voor configureren in het geval de huidige uitvalt.
Alles ernaast houden lijkt me buiten kostbaar ook zonde, zodra je het nodig hebt werk je met verouderde spullen; netwerken op dit kleinschalige niveau zijn immers niet zo uitgevoerd als bij de grote jongens.
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene en m4v3r1ck
Allemaal leuk en aardig maar wat als het modem van je provider het begeeft? Heb je daar ook een backup voor?
Het is idd handig om wat hardware achter de hand te hebben voor het geval dat maar het dekt niet 100% en ja je kunt een tweede provider nemen om dit weer op te vangen maar de kosten lopen dan behoorlijk op. Ik heb wel een edgerouter x achter de hand die zonder problemen in geval van nood mijn UDM Pro kan vervangen maar als mijn modem het begeeft dan houd het hier op en zal ik bij mijn buren moeten aankloppen voor internet.
Daar heeft UI ook een geïntegreerde oplossing voor, helaas (nog) niet in de EU store.

 
Hier een klein netwerk - KPN glas 100/100 - met USG3P / UAP-AC-PRO / 3x US-8-60W / US-8-150W / UCK-G1. Aangeschaft in januari 2018, tot nu toe geen enkel probleem/uitval. Wellicht dat ik de USG3P upgrade/vervang zodra er een opvolger is, UXG(Pro)? Maand geleden de UCK-G1 vervangen door de UCK-G2+
 
Laatst bewerkt:
Hier een klein netwerk - KPN glas 100/100 - met USG3P / UAP-AC-PRO / 3x US-8-60W / US-8-150W / UCK-G1. Aangeschaft in januari 2018, tot nu toe geen enkel probleem/uitval. Wellicht dat ik de USG3P upgrade/vervang zodra er een opvolger is, UXG(Pro)? Maand geleden de UCK-G1 vervangen door de UCK-G2+
Je kunt toch al upgraden naar een usg 4 pro of udm-pro bij kpn glas, alleen als je ook tv wilt kijken kun je geen udm gebruiken, maar voor alleen internet is ook de udm-pro goed
 
(Kopie van post in ander draadje)

Bij mij werkt IPTV - 2 STB’s - van KPN ook perfect via mijn USG3P => 2x US-8-60W in twee VLANs met IGMP snooping. Ik snap dan ook niet dat een UDM(Pro) - nieuwere hardware - dat (nog) niet ondersteund.

De (vaak zeer negatieve) reacties mbt oa de stortvloed aan firmware updates voor de UDM serie weerhoud me van deze vervanging. Voorlopig draait mijn netwerkje uitstekend, dus zie ik geen noodzaak op dit moment om deze te wijzigen.

Ook alle laatse firmware updates voor al mijn UniFi devices heb ik voor nu op HOLD gezet. Tenzij er kritische CVE updates zijn. Dat ge-jojo met instellingen en dashboards zie ik al helemaal niet zitten. Zoals eerder al eens gezegd, het zou anders zijn als ik een test setup zou hebben, maar dat is me net iets te kostbaar.
 
Laatst bewerkt:
Leuke vraag die wel in dit onderwerp past: CK2+ als de harddisk het dreigt te begeven of echt crasht..
Wat meld de CK2 ? Iemand al meegemaakt?
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
Leuke vraag die wel in dit onderwerp past: CK2+ als de harddisk het dreigt te begeven of echt crasht..
Wat meld de CK2 ? Iemand al meegemaakt?
yes, helaas wel. Ik kreeg geen melding van de HD, maar de CK2+ was niet meer te benaderen, anders dan SSH. UBNT support er bij gehaald maar die kwamen er ook niet uit. zij gaven uiteindelijk aan dat het apparaat defect was. Uiteindelijk retour naar leverancier en een nieuwe gekregen. Maar dan zit je wel alles bij elkaar 2 weken zonder CK2+. Ik heb nu een UDMP
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck en PcRene
Leuke vraag die wel in dit onderwerp past: CK2+ als de harddisk het dreigt te begeven of echt crasht..
Wat meld de CK2 ? Iemand al meegemaakt?
Ik had een power outage en de interne batterij van de CK2+ was blijkbaar defect.
Gevolg was dat de interne HD daardoor ook defect raakte.
Kreeg netjes “Boot Failure” in het kleine schermpje te zien.

Na veel heen en weer mailen kreeg ik een nieuwe CK2+
 
Oud draadje maar toch: advies voor harddisk voor de CK2+ ter vervanging van de 1T disk, las dat maximale grootte 5T mag zijn.
Iemand de disk al vervangen?
 
Ik heb er een 5TB schijf in gezet, eentje van Seagate.
Weet zo even het exacte typenummer niet.
Werkt prima.
Met 7 camera’s en 21 dagen historie zit ik rond de 4,1TB bezetting.
Hoop wel dat de schijf het een beetje vol kan houden, draait rond de 45 graden en dat is wel vrij warm.
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck en PcRene
Oke dank je , dus 2.5 inch 5T , dan even eentje bestellen… verwisselen was geen probleem met de configuratie van SDN en Protect?
 
Verwisselen was geen probleem.
Wel een backup gemaakt.
Netwerk heb ik teruggezet vanuit de backup maar Protect deed dit vanzelf.
7 Camera's, waarvan twee remote, werkte meteen weer.
OK, alle historische data is natuurlijk weg maar dat vind ik niet erg.
Draai twee sites op de CK2+ en de remote site heeft niets gemerkt.

Deze schijf heb ik er nu inzitten: https://www.megekko.nl/product/2035/182031/Hard-disks-2-5-/Seagate-HDD-2-5-5TB-ST5000LM000

 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck en PcRene
Warmte van de HDD in z'n kleine enclosure is natuurlijk altijd een dingetje, maar voor meeste hdd suppliers is 45 graden acceptable.

Hard Disk Temperature
Less than 25°C:Too cold
25°C to 40°C:Ideal
41°C to 50°C:Acceptable
More than 50°C:Too hot
 
Voordeel is dat als er iets kapot gaat je het de volgende dag in huis kan hebben als het moet, heb meerdere switches waarvan er een een kritieke is en de rest kunnen we wel een paar dagen zonder mee, heb 2 ISP's XS4ALL en Ziggo en nog wat mobiele abonnementen, dus beetje ompluggen en creatief zijn en we zijn "online"
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..