Al jaren een tevreden gebruiker van Unifi AP's.
Nu ben ik mijn oude 2 AP's aan het vervangen door AC versies.... de eerste LR versie afgelopen week erin gezet.
Vandaag wilde ik echter de PRO in het netwerk activeren echter maar hier heb ik nogal wat problemen mee. Betreft een gebruikt AP trouwens.. hierbij de stappen en het probleem wat ik ondervindt:
1. AP factory reset gegeven.
2. AP verbonden met het netwerk
3. Unifi software via de laptop geopend, AP is zichtbaar en kan ik adopteren.
Peobleem: zodra het AP is geadopteerd is het totale netwerk ineens overbelast. Internet is niet meer bereikbaar, een ping naar een ip adres duurt meer dan 400 milliseconden. Als ik kijk naar de leds op de switch dan zie ik deze ook razendsnel flikkeren. Allemaal synchroon. Zodra ik de netwerkkabel uit het AP trek stopt het flikkeren op alle poorten van de switch en hersteld de connectiviteit over het hele netwerk weer.
Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Is dit een bekend issue? AP draait nog een oude firmware dus die ga ik nog proberen te updaten maar omdat het hele netwerk plat gaat lukt dit momenteel niet...
Nu ben ik mijn oude 2 AP's aan het vervangen door AC versies.... de eerste LR versie afgelopen week erin gezet.
Vandaag wilde ik echter de PRO in het netwerk activeren echter maar hier heb ik nogal wat problemen mee. Betreft een gebruikt AP trouwens.. hierbij de stappen en het probleem wat ik ondervindt:
1. AP factory reset gegeven.
2. AP verbonden met het netwerk
3. Unifi software via de laptop geopend, AP is zichtbaar en kan ik adopteren.
Peobleem: zodra het AP is geadopteerd is het totale netwerk ineens overbelast. Internet is niet meer bereikbaar, een ping naar een ip adres duurt meer dan 400 milliseconden. Als ik kijk naar de leds op de switch dan zie ik deze ook razendsnel flikkeren. Allemaal synchroon. Zodra ik de netwerkkabel uit het AP trek stopt het flikkeren op alle poorten van de switch en hersteld de connectiviteit over het hele netwerk weer.
Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Is dit een bekend issue? AP draait nog een oude firmware dus die ga ik nog proberen te updaten maar omdat het hele netwerk plat gaat lukt dit momenteel niet...