Al enige tijd heb ik een (nagenoeg) perfect werkend WiFi netwerk met drie UAP's (2x lite 1x pro). Deze worden gestuurd door de cloudkey (gen2). Zo af en toe als een AP een firmware update geef krijg ik wat storing wat meestal verholpen is door hem opnieuw op te starten.
Nu had de vrouw laatst gestofzuigd (door schilderwerk lag de AP even op de grond) en de AP zeer licht aangeraakt. Verbinding was even verloren maar herstelde daarna weer, waarna hij op disconnected kwam te staan. Niets aangepast aan de instellingen etc etc. Bij deze specifieke AP lite heb ik dit probleem al vaker gehad. Bij een licht beroering of aanraking kan deze de verbinding verliezen. Ik heb daarom eerder al de hele kabel vervangen, ook helemaal doorgemeten en die werkt perfect. Zo nu ook weer. Ik zie de AP wel alleen krijg hem nu, ook na harde reset niet opnieuw gekoppeld. 'disconnected, adopting, provisioning, disconnected' die route volgt hij steeds maar komt niet meer terug. Is wel benaderbaar, te pingen etc.
Waar kan dit nu aan liggen en beter nog, hoe op te lossen?
Ik vind het wel bijzonder dat ik van de drie AP's echt alleen maar problemen heb met die op de eerste verdieping.
p.s. doen jullie de firmware updates handmatig of automatisch? (omdat deze vaak issues geven heb ik die op handmatig staan maar erg handig is dit niet)
Nu had de vrouw laatst gestofzuigd (door schilderwerk lag de AP even op de grond) en de AP zeer licht aangeraakt. Verbinding was even verloren maar herstelde daarna weer, waarna hij op disconnected kwam te staan. Niets aangepast aan de instellingen etc etc. Bij deze specifieke AP lite heb ik dit probleem al vaker gehad. Bij een licht beroering of aanraking kan deze de verbinding verliezen. Ik heb daarom eerder al de hele kabel vervangen, ook helemaal doorgemeten en die werkt perfect. Zo nu ook weer. Ik zie de AP wel alleen krijg hem nu, ook na harde reset niet opnieuw gekoppeld. 'disconnected, adopting, provisioning, disconnected' die route volgt hij steeds maar komt niet meer terug. Is wel benaderbaar, te pingen etc.
Waar kan dit nu aan liggen en beter nog, hoe op te lossen?
Ik vind het wel bijzonder dat ik van de drie AP's echt alleen maar problemen heb met die op de eerste verdieping.
p.s. doen jullie de firmware updates handmatig of automatisch? (omdat deze vaak issues geven heb ik die op handmatig staan maar erg handig is dit niet)