UDM Pro icm DSL T-mobile: Push meldingen connectie problemen

RamonL

UniFier
19 jan 2023
10
0
1
Ik heb een UDM Pro. Deze heb ik gehad icm Ziggo en met KPN. Beide probleemloos.

Nu heb ik sinds kort T-Mobile dsl in afwachting van glas. Van T-Mobile een Zyxel T50 router gekregen.

UDM Pro een vast ip gegeven in de Zyxel en tevens in DMZ geplaatst. Geen bridge optie. Dit ip adres is uiteraard in een andere range dan het LAN van de UDM.

Continue meldingen dat internet is verbroken en daarna weer hersteld. Ik merk ook dat mijn internet niet lekker loopt op de telefoons, tablets en laptops. Maar streamen vanaf de Chromecast lijkt gewoon goed te gaan, denk vanwege de buffer.

De connectie was eerste UTP naar WAN1 poort 9. Maar is nu middels een SFP RJ45 module, ubiquiti, verbonden middels poort 10.

Maar helaas dat hielp ook niet.

Gekke is, als de UDM zegt geen internet verbinding te hebben. Kan ik deze wel van buiten af benaderen.

Ik heb geen opties uitgeschakeld verder, aangezien het met ziggo/kpn prima werkte.
 

Bijlagen

  • 1271A57D-B189-4696-AF30-72A95AE1CBAD.jpeg
    1271A57D-B189-4696-AF30-72A95AE1CBAD.jpeg
    694,6 KB · Weergaven: 8
Nog wat screenshots
 

Bijlagen

  • 319A30B9-9368-4917-8E5F-9FBD02C2EAD7.jpeg
    319A30B9-9368-4917-8E5F-9FBD02C2EAD7.jpeg
    415,6 KB · Weergaven: 7
  • 883221B2-0F28-4256-938B-A192317CA32F.png
    883221B2-0F28-4256-938B-A192317CA32F.png
    374,3 KB · Weergaven: 6
  • 1C7AC7F2-1FFE-4923-AA60-12F20F810B56.jpeg
    1C7AC7F2-1FFE-4923-AA60-12F20F810B56.jpeg
    415,2 KB · Weergaven: 8
  • 66C03684-670F-462C-8947-3A965F3DFE6A.jpeg
    66C03684-670F-462C-8947-3A965F3DFE6A.jpeg
    271,6 KB · Weergaven: 5
  • 4D9E627F-372C-4517-A335-E8BAA30067E5.jpeg
    4D9E627F-372C-4517-A335-E8BAA30067E5.jpeg
    492,4 KB · Weergaven: 6
Hoe werkt internet vanaf het Zyxel modem zelf? Weet je zeker dat DSL stabiel is?
 
Hoe werkt internet vanaf het Zyxel modem zelf? Weet je zeker dat DSL stabiel is?
Dan zou ik wat devices om moeten zetten naar de Zyxel voor rest. En dus de WiFi in moeten schakelen.

Het is lastig te bepalen denk ik maar testen waard
 
Gekke is. Het lijkt erop dat als ik zelf niets doe er geen meldingen komen. Op een sporadische na in de nacht. Ga ik druk internetten met mobiel of mac dan worden de meldingen erger. Maar dit is gevoelsmatig.
 
Mogelijk kun je ook op de Zyxel modem inloggen en de status van de DSL lijn bekijken. Naar de FEC getallen e.d.?
 

Bijlagen

  • 0BD88273-D69A-4EE6-AD63-1AC48E5AC650.jpeg
    0BD88273-D69A-4EE6-AD63-1AC48E5AC650.jpeg
    311,8 KB · Weergaven: 12
  • 7079FE7D-1DC7-481C-B035-4B57A8872F9D.jpeg
    7079FE7D-1DC7-481C-B035-4B57A8872F9D.jpeg
    260,2 KB · Weergaven: 12
Ik heb de firewall in de Zyxel uitgezet. Geen verbetering. Heb de ddos uitgezet. Ook geen verbetering.

Lees op het www meer van dit soort gelijke problemen. Heb een support ticket ingediend met de log files.

Ik heb de WAN omgezet van poort 9 ( rj45) naar poort 10 met sfp module ( rj45) overige poorten uitgeschakeld. Gaf ook geen verbetering
 
Heb DHCP in de Zyxel aangezet met WiFi aan. Zodra problemen heb kan ik switchen. Laatste test

Blijf het vreemd vinden. Ik had hiervoor met KPN Experiabox nul problemen.

Ben in afwachting van T mobile glas. Want dan heb ik de Zyxel niet meer nodig
 
Wat ik nog kan doen is een factory reset van de UDM met een back up restore ( ergens op Engelse forum gelezen van UniFi )
 
Ik zou echt eerst proberen uit te zoeken waar het probleem zit. In het Zyxel modem of achter de UDM.
 
Probleem gevonden. Na lang zoeken en stats bekijken kwam ik erachter dat mijn eigen iPhone 13 de ellende veroorzaakte en wel een specifieke app. Vraag mij niet welke maar heb een vracht apps die ik niet gebruikte of vertrouwde verwijderd. Sindsdien lijkt het goed te lopen.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..