Wil je ons jouw stappenplan laten zien?Inmiddels alles met succes (en met hulp via ander topic op dit forum)
werkend gekregen
Tuurlijk : https://unifi-forum.nl/onderwerpen/replacing-the-delta-caiway-router.2893/page-2#post-41788Wil je ons jouw stappenplan laten zien?
Nou ik wil ook glas direct in mijn UDM-PRO-SE steken. niet om de stroom maar hier in Haarlem hadden we een grote stroomstoring. De volgende morgen deed het netwerk het wel maar internet niet. Ik T-mobile gebeld en deze gaven aan dat na een stroomstoring je ook het glaspunt moet resetten door van de stroom te halen en na 10 sec weer aan te sluiten. ( i know klinkt raar na een stroomstoring) maar het werkte dus wel. het glasvezel aansluit punt kan ik niet resetten vanaf afstand (als ik lokaal ben) dus moet dan naar beneden voor een reset.Bij KPN krijg je een XGS PON media converter. Wat maakt het uit dat je de glasvezel niet rechtstreeks in je USG kan steken? Dat heeft echt nul komma nul invloed op performance.
En voor wat betreft het argument stroomverbruik: De eventuele XGS PON SFP module die je in de USG / UDM moet steken verbruikt gewoon net zoveel.
Hoe dan ook: Meerdere providers bieden al de mogelijkheid om je eigen XGS PON module aan te melden en ook KPN zal dat moeten doen. Het wachten is gewoon op een geschikte XGS PON SPF. Maar de markt daarvoor is nog niet groot omdat de techniek nog te nieuw is.
En nog verder mee gekomen? Hier zojuist Delta aangesloten. Niks geen info over ander modem, niets anders te leveren en nog steeds geen patch tbv firmware..Ik ben al wel klant bij Delta echter komen ze pas in januari glasvezel aanleggen. Ik had contact met support wat betreft modems in bridgemodus. Ik zal je vertellen de modem die ik ga krijgen kan niet in bridgemodus maar moet wel de diensten activeren. Uitgelegd dat ik geen modem wil zonder bridgemodus. Mogelijkheid is opnieuw contact opnemen met support zodat support een modem op kan sturen die alleen puur modem is en geen wifi functie etc aan boord heeft. Beetje krom dat het zo werkt maar de mogelijkheid is er wel waar ik allang blij mee was. Dus ga er nog eens achteraan zou ik zeggen en stel deze vraag nogmaals aan support van Delta. Succes!