Update, om het verhaal compleet te maken.
- in poort 10 een UF-RJ45-1G geplaatst
- poort 10 als WAN1 ingesteld
UDM-Pro wilt steeds omschakelen naar WAN2, vpn verbinding valt af en toe uit.
- Poort 9 als WAN1
- Poort 10 als WAN2
- Zowel poort 9 als poort 10 aangesloten op Ziggo modem
Weer wordt er zeer vaak omgeschakeld tussen WAN1 en WAN2, vpn verbinding valt nog steeds uit
- Poort 9 als WAN1 en niet aangesloten op Ziggo modem.
- Poort 10 als WAN2
Geen continue omschakelen tussen WAN1 en WAN2, vpn verbinding valt nog steeds uit
Al het bovenstaande uitgevoerd zonder en met DMZ van het Ziggo modem.
Dus nog steeds het Ziggo modem NIET in bridge gezet.
- Poort 9 als WAN1 en niet aangesloten op Ziggo modem.
- Poort 10 als WAN2
- Ziggo UBEE-EVW3200 modem vervangen door de Connectbox van Ziggo
- niet via DMZ Ziggo Connectbox.
Geen continue omschakelen tussen WAN1 en WAN2, vpn verbinding valt NIET meer uit.
Elke keer als ik WAN1 aangesloten heb op het Ziggo modem dan wordt er heel vaak geschakeld tussen WAN1 en WAN2.
Vraag:
Kun je ergens instellen dat er maar één WAN poort is, en dat de UDM-Pro dus niet hoeft te testen of er nog een internetverbinding is?