Unfi switch 8 POE 150w werkt niet meer

ovdschoot

UniFier
4 jun 2023
12
2
3
Goedemorgen, sinds een aantal weken krijg ik mijn netwerk niet meer aan de praat. Er is een monteur van t-mobile geweest en die heeft de modem van t-mobile vervangen.

Ik heb een switch 8 poorten 150 w POE. Daarbij heb ik een CloudKey (gen2) en verschillende Ac’s.

Zodra ik de switch aan de T-Mobile router ‘hang’ verstoort dit direct het T-Mobile WiFi (dit heb ik normaal gesproken uitstaan). Dit gebeurt ook als dit de enige kabel is die op de switch is aangesloten. Als ik de cloudkey verbind dan komt er geen internet door. Ik vermoed dat er iets niet klopt met de switch.

-ik heb meerdere factory resets gedaan
-de stekker zit er in 🤪
-lampjes van POE branden en ook van internet

Kan iemand mij uit de brand helpen?

Groeten Onno
 
En als je in de T-Mobile router kijkt; zie je dan alle apparaten (switch, AP`s, Cloud Key) verschijnen met IP adressen in de juiste IP range ? Wat je ook nog zou kunnen doen bij wijze van test is de Cloud Key en een of meerdere AP`s eens direct aan je T-Mobile router hangen, dus de switch overslaan. Dan heb je natuurlijk even geen PoE dus moet je adapters gebruiken.
 
En als je in de T-Mobile router kijkt; zie je dan alle apparaten (switch, AP`s, Cloud Key) verschijnen met IP adressen in de juiste IP range ? Wat je ook nog zou kunnen doen bij wijze van test is de Cloud Key en een of meerdere AP`s eens direct aan je T-Mobile router hangen, dus de switch overslaan. Dan heb je natuurlijk even geen PoE dus moet je adapters gebruiken.
Het probleem hierbij is dat zodra ik de switch met de tmobile router verbind, het netwerk is verstoord. Ik kan dan niet meer in de router kijken.

Die test is inderdaad een goede, maar het ontbreekt hier aan adapters, dus daar moet ik nog even mee wachten

In ieder geval bedankt voor je reactie!
 
Nog een update voor wat extra informatie:

Als ik de ac’s en de cloudkey met de switch poe verbind , dan werkt alles prima (ik heb dan via een zelf aangemaakt netwerk ongeveer 5mb downloadsnelheid, dat is natuurlijk niet prima). Tot ik de switch met een ethernet kabel verbind met de tmobile router.. dan is alles verstoord
 
  • Leuk
Waarderingen: MartinM
Kan de switch het lan-gateway adres hebben van de tmobile WiFi/router?

Staat de switch op DHCP of op fixed IP?
 
Kan de switch het lan-gateway adres hebben van de tmobile WiFi/router?

Staat de switch op DHCP of op fixed IP?
Dat zou kunnen als in: geen idee.. het staat bij UniFi op automatisch dacht ik. Suggesties hoe ik dit kan checken?
 
Dat zou kunnen als in: geen idee.. het staat bij UniFi op automatisch dacht ik. Suggesties hoe ik dit kan checken?
Als je rechtstreeks verbindt zonder switch wat is dan het gateway adres? Ipconfig /all

192.168.1.?

En als je laptop op de switch aansluit en switch niet op WiFi modem En je zet het adres van de laptop vast op 192.168.1.123 en je Pingt de switch op 192.168.1.20 wat is dan het resultaat ?
 
Als je rechtstreeks verbindt zonder switch wat is dan het gateway adres? Ipconfig /all

192.168.1.?

En als je laptop op de switch aansluit en switch niet op WiFi modem En je zet het adres van de laptop vast op 192.168.1.123 en je Pingt de switch op 192.168.1.20 wat is dan het resultaat ?
Die van de router is 192.168.1.1, die van de switch is 192.168.1.38
 
1. Het enige wat ik mij nog kan voorstellen is dat de poort waar je de router op aansluit, op POE staat en dat dit de boel om zeep helpt.

Wellicht cloudkey en AP aansluiten en dan de poort waar je de router aanhangt de POE uit zetten

2. Geeft de switch wel een link signaal naar de router ?
 
1. Het enige wat ik mij nog kan voorstellen is dat de poort waar je de router op aansluit, op POE staat en dat dit de boel om zeep helpt.

Wellicht cloudkey en AP aansluiten en dan de poort waar je de router aanhangt de POE uit zetten

2. Geeft de switch wel een link signaal naar de router ?
Er is een link signaal (tenminste als je hiermee bedoelt dat zowel op de router als op de switch een geel ledje knippert). Het lampje van POE (oranje) staat uit als er geen POE wordt geleverd.

Bedankt voor het meedenken, super frustrerend dit
 
Er is een link signaal (tenminste als je hiermee bedoelt dat zowel op de router als op de switch een geel ledje knippert). Het lampje van POE (oranje) staat uit als er geen POE wordt geleverd.

Bedankt voor het meedenken, super frustrerend dit
Overigens in de console staat er bij de betreffende poort die met de router is verbonden (8) not connected. Zie plaatje
 

Bijlagen

  • IMG_5310.jpeg
    IMG_5310.jpeg
    60,5 KB · Weergaven: 10
Als je alleen de switch er aan hangt en dan een pc/laptop er aan en niets meer. Dan ook
Als je alleen de switch er aan hangt en dan een pc/laptop er aan en niets meer. Dan ook storing ?
Ja dan heb ik internet! Mooi, een stap in de goede richting. Ik heb net de eerste AC toegevoegd en nog steeds WiFi. Ik ga de rest nu denk ik allemaal een voor een toevoegen / testen?! Thanks
 
  • Leuk
Waarderingen: Arjan
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..