Unifi nano Hd 3x

Het ging niet om het oppervlak maar het aantal gasten ;) Maar goed... we dwalen af (doen we wel vaker :LOL: ). Laten we ons weer focussen op het helpen van @Dennis111 zodat hij zijn AP's goed kan gebruiken zoals hij dat wil. ;)
En die laat niks meer van zich horen.

Hebben we vaker last van hier. Lopen ze hier te piepen dat het niet werkt (omdat ze te weinig kennis hebben) en vervolgens hoor je ze en ze je ze niet meer.
Daarom heb ik wel eens moeite om deze personen te helpen (die dus helemaal niet aan RTFM doen).
 
  • Leuk
Waarderingen: gewoon in de kroeg
En die laat niks meer van zich horen.

Hebben we vaker last van hier. Lopen ze hier te piepen dat het niet werkt (omdat ze te weinig kennis hebben) en vervolgens hoor je ze en ze je ze niet meer.
Daarom heb ik wel eens moeite om deze personen te helpen (die dus helemaal niet aan RTFM doen).
Dat is in dit geval misschien of misschien niet het geval (we wachten op reactie van @Dennis111 ) Maar in zijn algemeenheid: het hoort er een beetje bij. Mensen willen direct geholpen worden want het Internet is er voor hen; inlezen en zelf uitzoeken is verworden tot de hobby van Geeks. Ik heb daar ook wat moeite mee.

Misschien moeten we een Noob FAQ in elkaar zetten met verwijzingen naar nuttige informatie en goede video's (want lezen is voor Geeks🤪) zodat we Newbies daar naar kunnen verwijzen als ze met hun eerste setup vragen dit forum overspoelen?

Penny for your thoughts ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: edwin2019
Ze moeten gewoon de zoekfunctie gebruiken. Genoeg info te vinden.
Hoeveel topics zijn er al niet wat je moet instellen voor Wifi (kanalen, zendvermogen, enz). Dan verwijs je ze naar dit topic (die nu sticky is gemaakt). Staat er in hap klare brokken. Gewoon ff lezen en gaan.

Op de reactie van @Dennis111 kunnen we lang wachten. Is al 2 weken geleden.


p.s. ik zeg dit niet als moderator maar als mijzelf. Anders word ik daar weer op afgerekend (wat mij verder een worst zal wezen).
 
<sarcasme aan>
Zoeken is natuurlijk wel een heel grote inspanning die je van ze vraagt! Zo werkt dat natuurlijk niet als het Internet er voor jou is!
<sarcasme uit>

Hoe vervelend ook; we moeten accepteren dat de wereld draait om de BV Ik! Alles voor ikke en de rest kan ...
 
  • Leuk
Waarderingen: Bouli en dbw
Mensen hebben niet altijd in de gaten dat dit een hobby forum is met vrijwilligers die hun tijd eraan spenderen en het leuk vinden anderen te helpen.

ik reageer standaard al niet op dit soort mensen die al vaak een insteek hebben met ‘ik heb een unifi UAP gekocht, dus recht op ondersteuning’. Zelf ook wel even moeten wennen dat dit niet zo werkt met het business model van Ubiquiti.

Gelukkig ben ik geen moderator,maar wel respect voor de mensen hier die dat wel zijn :)
 
ik reageer standaard al niet op dit soort mensen die al vaak een insteek hebben met ‘ik heb een unifi UAP gekocht, dus recht op ondersteuning’. Zelf ook wel even moeten wennen dat dit niet zo werkt met het business model van Ubiquiti.

Je slaat de spijker op zijn kop. Unifi is geen plug & play, je zult je serieus moeten verdiepen in de werking en dat betekent een investering. Zo niet, dan is het kansloos, daar kunnen we onze tijd niet aan verdoen hier.

Gelukkig ben ik geen moderator,maar wel respect voor de mensen hier die dat wel zijn :)

De taak van een moderator is......modereren ;) . De kracht van het forum komt uit de kennis van de leden en dat zit wel snor hier.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bouli
Je slaat de spijker op zijn kop. Unifi is geen plug & play, je zult je serieus moeten verdiepen in de werking en dat betekent een investering. Zo niet, dan is het kansloos, daar kunnen we onze tijd niet aan verdoen hier.
Ben ik niet (helemaal) met je eens @Eddie the Eagle.
Een zetje in de juiste richting (van het vinden van goede info) moet altijd kunnen.
Maar als dan, vaak al snel, blijkt dat de TS niet zelf actief Wil zoeken is het trekken aan een dood paard.
Dát is, voor mij, het punt te stoppen.
 
Ben ik niet (helemaal) met je eens @Eddie the Eagle.
Een zetje in de juiste richting (van het vinden van goede info) moet altijd kunnen.
Maar als dan, vaak al snel, blijkt dat de TS niet zelf actief Wil zoeken is het trekken aan een dood paard.
Dát is, voor mij, het punt te stoppen.
Alle credits voor @Hofstede want blijft met z'n engelen geduld nog bij dat dode 🐴
 
Een zetje in de juiste richting (van het vinden van goede info) moet altijd kunnen.
Uiteraard; daar staat dit forum wel om bekend denk ik maar daar zit bij Unifi een grens aan. Je zult ook zelf aan de bak moeten of een professional inschakelen. Dat laatste kan een welgemeend advies zijn, helemaal in een zakelijke situatie, maar wordt helaas wel eens verkeerd opgevat.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: LTAX04
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..