Early Access UniFi Network Application 7.4.155

Ik lees het las je een aanpassing hebt gedaan op VLAN1 . Dat je dan een probleem in je netwerk hebt. Bij deze update zou je wel de aanpassingen moeten kunnen maken. En dat installeren van deze update het probleem niet verhelpt... Maar dat je ook een oude backup moet gebruiken of van vooraf aan beginnen met configureren
 
Maar wat is zo'n aanpassing dan?
Heeft t eerder te maken dat je alleen de controller in vlan 1 heb en andere unifi devices in een andere vlan?
Of subnet kleiner dan /24 maak of unifi devices blokt voor internet behalve de controller zodat je nog wel unifi devices kan updaten in cached mode?
Maar deze versie alleen nog voor de UDM/UDR en niet vor de andere Consoles.
 
In controller versie 7.4.154 werd het Default netwerk op een switchpoort automatisch geblokkeerd als je op een poort een ander netwerk als het untagged netwerk selecteerde. Dat leverde bij sommigen een probleem op want de oude configuratie van het netwerk werkte plotseling niet meer.

Met deze versie wordt het Default netwerk niet langer geblokkeerd maar getagd als VLAN 1. Wat dus overeenkomt met de oude situatie.

Voorbeeld:
Stel je hebt drie netwerken Default, VLAN 10 en VLAN 20. Hierbij heeft Default bij Unifi altijd VLAN ID 1.

Als je in 7.4.154 op een switchpoort VLAN 10 als het untagged VLAN instelde werd het Default netwerk automatisch geblokkeerd. Dus een configuratie met VLAN 10 untagged en Default en VLAN 20 tagged was niet langer mogelijk. De configuratie op de switchpoort werd alleen VLAN 10 untagged en VLAN 20 tagged, geen VLAN 1.

Met 7.4.155 wordt de configuratie nu dus weer VLAN 10 untagged en Default (VLAN 1) en VLAN 20 tagged.
 
Laatst bewerkt:
Sinds ik deze update heb doorgevoerd heb ik "No identified traffic on the network.". Traffic al gereset, service gestopt/gestart, udm-se opnieuw gestart zelfs - maar niets brengt het overzicht terug.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lionheart
Sinds ik deze update heb doorgevoerd heb ik "No identified traffic on the network.". Traffic al gereset, service gestopt/gestart, udm-se opnieuw gestart zelfs - maar niets brengt het overzicht terug.
Dat is altijd een vervelende bug. Die zit er al sinds jaar en dag in. Steeds na updaten is het weer de vraag of dat nog werkt. De dingen die ik altijd doe om het weer aan de praat te krijgen, heb je al gedaan. Dus ik zou het ook niet meer weten nu even.

Hopelijk vind je snel een oplossing, en kunnen wij daar ook van leren.
 
Dat is altijd een vervelende bug. Die zit er al sinds jaar en dag in. Steeds na updaten is het weer de vraag of dat nog werkt. De dingen die ik altijd doe om het weer aan de praat te krijgen, heb je al gedaan. Dus ik zou het ook niet meer weten nu even.

Hopelijk vind je snel een oplossing, en kunnen wij daar ook van leren.
Ik had 1 ding vergeten, de UDM-SE een restart geven, dat heeft geholpen. Hoop dat anderen er ook wat aan hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck en Lionheart
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..