Status
Niet open voor verdere reacties.

m4v3r1ck

$ sudo -i
UniFier
31 jan 2018
3.757
3
1.798
163
Bundled applications

Bugfixes​

  • Don’t allow transfer ownership to a deactivated account.
  • Fix gateway configuration failures when GeoIP is enabled.

Additional information​

Please report any issues you encounter with this release using the Report Bug form.

Manual upgrade instructions
SSH into your UDM-SE and execute the following in it's shell (replace <firmware_url> with one of the download links found below):
ubnt-systool fwupdate <firmware_url>


UDM-SE Checksum
md5: 456542e56d126f5707b776aa2c4c0acf
sha256: 40da267852ff134c79216c97fbd867d8d4b950b3718dcb1fad5b7a14c8e97806

Download links
UDM-SE
 
  • Leuk
Waarderingen: SDeath
Ik zie wel dat de uptime van mijn ISP steeds reset. Zien andere dit ook?
Voorheen was dit volgens mij redelijk gelijk aan de uptime van de UDM.
Verder geen problemen met mijn ISP verbinding, dus lijkt een UI weergave probleem.
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
Ik zie wel dat de uptime van mijn ISP steeds reset. Zien andere dit ook?
Voorheen was dit volgens mij redelijk gelijk aan de uptime van de UDM.
Verder geen problemen met mijn ISP verbinding, dus lijkt een UI weergave probleem.
Waar zie je / vergelijk je dat precies?
 
Ik zie wel dat de uptime van mijn ISP steeds reset. Zien andere dit ook?
Voorheen was dit volgens mij redelijk gelijk aan de uptime van de UDM.
Verder geen problemen met mijn ISP verbinding, dus lijkt een UI weergave probleem.
Ik merk hier hetzelfde. Komt zelfs niet hoger dan de 2 minuten.
Waar zie je / vergelijk je dat precies?
Links op je netwerk dashboard onder je system uptime staan stats van je provider. De naam van je provider is klikbaar, daar krijg je het een en ander.
 
  • Leuk
Waarderingen: SDeath
Die UPtime in het dashboard wordt niet dynamisch - in real time - geupdatet. Die in devices wel. Doe maar een een CMD+R in het dashboard.

Devices - real time

Screenshot 2022-01-10 at 21.03.48.png

Dashboard - NA een refresh browser (CMD+R)

Screenshot 2022-01-10 at 21.03.55.png

edit: gevonden hoor:

Screenshot 2022-01-10 at 21.18.12.png

Die timer wordt inderdaad erg snel weer herstart, geen idee waarom.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie wel dat de uptime van mijn ISP steeds reset. Zien andere dit ook?
Voorheen was dit volgens mij redelijk gelijk aan de uptime van de UDM.
Verder geen problemen met mijn ISP verbinding, dus lijkt een UI weergave probleem.
Hier hetzelfde; system uptime 3 weken sinds de laatste UDM-update, internet uptime 20 uur zonder uitval. Ook nog even in het Ziggo modem gekeken maar geen uitval of reboot vanuit ISP-kant. Dus wel veel langer dan die 2 minuten van @Koffie.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: SDeath en m4v3r1ck
Hier hetzelfde; system uptime 3 weken, internet uptime 20 uur zonder uitval. Ook nog even in het Ziggo modem gekeken maar geen uitval of reboot vanuit ISP-kant.

Dat is ook weer een mooie lijstje om vaker even te checken. (y)

1. System uptime
2. ISP uptime
3. Modem uptime
 
  • Leuk
Waarderingen: SDeath
Mijn vraag is dan: Waarom?

Dat soort parameters zijn alleen interessant als je problemen hebt, anders hoef je er niet naar te kijken.

Dit soort discussies heb ik regelmatig met allerlei IT-managers die van alles en nog wat willen bijhouden en registreren. Liefst willen ze er nog mooie pie-charts of staafdiagrammen van. En targets. En performance indexen. Een boel administratie die in de praktijk nergens toe dient.

Ik duik pas in getallen bij problemen. :)

*** Stapt van het spreekgestoelte ***
 
Mijn vraag is dan: Waarom?

Dat soort parameters zijn alleen interessant als je problemen hebt, anders hoef je er niet naar te kijken.

Dit soort discussies heb ik regelmatig met allerlei IT-managers die van alles en nog wat willen bijhouden en registreren. Liefst willen ze er nog mooie pie-charts of staafdiagrammen van. En targets. En performance indexen. Een boel administratie die in de praktijk nergens toe dient.

Ik duik pas in getallen bij problemen. :)

*** Stapt van het spreekgestoelte ***

Het is ons EA Subforum Hofstede!

Dus vandaar dat sommige, zonder 1500 jaar IT-ervaring dit wel leuk vinden om te onderzoeken/bij te houden. Voor velen zijn veel onderdelen nieuw...

PS Kunnen jullie geen UNIFI-PROFESSIONAL subforum op dit Forum maken, daar wordt ik dan zelf geen lid van. Elke keer weer hetzelfde liedje. Volg een discussie dan gewoon niet, maar stop ermee met ons als leden steeds dit negatief commentaar te geven. Waarom?

Met moderatie heeft dit in ieder geval helemaal niets te maken m.i., dat geldt ook voor die opmerking van dbw. Dit is gewoon kwetsend...
 
Waarom reageer je zo geïrriteerd? Ik vraag gewoon waarom jij het zo zinvol vindt om dat soort dingen bij te houden? Ik zie dat totaal niet als negatief, ik stel het gewoon ter discussie. Het was geen moderatie maar opmerking als mede forum lid, als dat jou niet past, jammer dan.

En dat is dit tenslotte, een discussie forum. En het is ook niet "ons" cq. "jouw" EA subforum. Iedereen mag reageren, ook als het jou niet past. Dat dat wel even duidelijk is. 😡

Ik wordt niet snel boos, maar je zit nu wel op het randje ...
 
  • Leuk
Waarderingen: dbw, LTAX04 en Reddwarf
Jouw mening respecteer ik en ik ga natuurlijk graag met jou in debat over elk onderwerp. De als 'toevoeging' bedoelde opmerking van dbw begrijp ik gewoonweg helemaal niet en stelt me erg teleur als lid van dit Forum.
 
Mijn vraag is dan: Waarom?

Dat soort parameters zijn alleen interessant als je problemen hebt, anders hoef je er niet naar te kijken.

Dit soort discussies heb ik regelmatig met allerlei IT-managers die van alles en nog wat willen bijhouden en registreren. Liefst willen ze er nog mooie pie-charts of staafdiagrammen van. En targets. En performance indexen. Een boel administratie die in de praktijk nergens toe dient.

Ik duik pas in getallen bij problemen. :)

*** Stapt van het spreekgestoelte ***

Het is ons EA Subforum Hofstede!

Dus vandaar dat sommige, zonder 1500 jaar IT-ervaring dit wel leuk vinden om te onderzoeken/bij te houden. Voor velen zijn veel onderdelen nieuw...

PS Kunnen jullie geen UNIFI-PROFESSIONAL subforum op dit Forum maken, daar wordt ik dan zelf geen lid van. Elke keer weer hetzelfde liedje. Volg een discussie dan gewoon niet, maar stop ermee met ons als leden steeds dit negatief commentaar te geven. Waarom?

Met moderatie heeft dit in ieder geval helemaal niets te maken m.i., dat geldt ook voor die opmerking van dbw. Dit is gewoon kwetsend...
Met het risico dat jullie nu beiden boos op mij worden:rolleyes::rolleyes:

Misschien ligt het in beide gevallen een beetje aan de toon van het bericht?

#doeslief
 
Met het risico dat jullie nu beiden boos op mij worden:rolleyes::rolleyes:

Misschien ligt het in beide gevallen een beetje aan de toon van het bericht?

#doeslief
Ik vind onderstaande opmerking van dbw gewoonweg niet kunnen, zo ga je niet met elkaar om op een openbaar Forum.

Eens. Al dat nutteloze gedoe. Alles in het kader van de werkverschaffing. Dan moet je ambtenaar worden.

Wat mij betreft gaan we weer snel in chill-modus. :cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: SDeath
Hopelijk ziet iedereen de grap een beetje dat dit soort statistieken inderdaad volstrekt maar dan ook echt volstrekt nutteloos zijn (alleen leuk en daarom onderwerp van discussie hier).
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
Er was helemaal niets fout aan de toon van mijn bericht. Dat was een doodgewone reactie.

Ik zie daarom ook helemaal niets fout aan @dbw 's reactie. Dat was een algemene reactie op mijn bericht en dus geen persoonlijke aanval op @m4v3r1ck, die het, naar ik vermoed, onterecht als zodanig opvat.

Nu dan terug on-topic graag.
 
Nou het is een EA firmware/product, waar bugs in kunnen zitten, dit viel me op de laatste dagen, terwijl daarvoor de uptime wel goed werd weergegeven.
Soms is het dan even handig om te checken of andere hier ook last van hebben en ik niet alleen ben. ;-)
Dan kan ik hier een bug report van indienen bij UBNT.

Ik had ook geen downtime gemerkt in mijn internet verbinding, maar zoiets geeft in mijn geval vraagtekens of er dan ergens misschien iets begint te haperen. Als anderen dit ook opvalt dan weet ik dat bij mij alles peachy is. =-)

Dus niet omdat ik graag overal statistieken van bij wil houden maar puur om een bug te kunnen melden.
En verder staat het iedereen vrij net zoveel statistieken van van alles en nog wat bij te houden, of niet.
Beide zijn geen reden verschuldigd hierin mijns inziens.

PS de uptime weergave komt bij mij ook niet boven de 2 dagen. dus ergens tussen de 4uur en 1,5 dag waarna hij wordt gereset.
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
Status
Niet open voor verdere reacties.
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.