Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn vraag is dan: Waarom?

Dat soort parameters zijn alleen interessant als je problemen hebt, anders hoef je er niet naar te kijken.

Dit soort discussies heb ik regelmatig met allerlei IT-managers die van alles en nog wat willen bijhouden en registreren. Liefst willen ze er nog mooie pie-charts of staafdiagrammen van. En targets. En performance indexen. Een boel administratie die in de praktijk nergens toe dient.

Ik duik pas in getallen bij problemen. :)

*** Stapt van het spreekgestoelte ***

Dan ben je dus te laat, soms kunnen statistieken voorkomen dat je in de problemen komt.
Ik werk in de commerciële luchtvaart, daar kunnen problemen dodelijk zijn, dus wij gebruiken ontzettend veel statistieken om deze problemen te voorkomen.
Voor een IT afdeling misschien minder interessant, maar problemen voorkomen is beter dan ze genezen.
Je moet wel uitkijken hierin niet door te slaan.
 
Statistieken kunnen inderdaad helpen. Maar, zoals jij aangeeft binnen IT niet. En daar slaat men juist regelmatig door. Statistieken van het verleden van een IT systeem zegt niets over het actuele systeem zelf.
En Unifi is daar een beetje een voorbeeld van. De interface draait nu meer om plaatjes en getallen dan om een werkend systeem.
Ik zou liever willen dat men eens aandacht ging besteden aan langlopende wensen van praktijkgerichte gebruikers die niet verliefd zijn op al die pracht en praal maar gewoon een goed werkend, betrouwbaar netwerk willen.

Het ergste is daarbij nog dat al die statistieken van Unifi ook nog eens niet werken. De DPI getallen kloppen van geen kant, en dat is al meerdere jaren zo.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Reddwarf en dbw
Status
Niet open voor verdere reacties.
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.