Nee, je accepteert dat er dingen stuk kunnen zijn. Niet dat je machine gebricked wordt door de keuze geen herstelbestand te verschaffen.
Ik denk dat mensen die het probleem niet meegemaakt hebben niet snappen wat het probleem was. Je kon niet herstellen want UI had die mogelijkheid (danwel via SSH danwel via recovery mode) onmogelijk gemaakt
De reden om dat bestand niet rechtstreeks te verschaffen was juist om te voorkomen dat mensen die file direct zouden gaan gebruiken om via SSH te upgraden in plaats van via de web-interface. Wat dus niet zou werken.
Want die firmware file is alleen bedoeld voor gebruik in de recovery mode, niet voor de upgrade.
En natuurlijk willen ze ook graag de info van de gebruiker om de oorzaak te achterhalen. Als iedereen direct gaat herstellen dan ben je die info kwijt.
Men had dus de mogelijkheid voor herstel niet onmogelijk gemaakt, zoals je schrijft, alleen bewust een extra drempel ingebouwd.
Het feit dat je geen rollback naar de vorige versie kon doen stond ook duidelijk vermeld in de release notes.
Ik heb gevallen meegemaakt waarbij een EA release de hardware echt onbruikbaar maakte zonder mogelijkheid van herstel. UI stuurt dan vaak gewoon nieuwe hardware op.
Er is op het UI forum ook een voorbeeld te vinden waar UI iemand bij wie ook de recovery console niet meer werkte de procedure heeft toegestuurd om zijn UDM Pro via een seriële console te herstellen.
Als je EA toepast accepteer je inderdaad dat je apparatuur defect raakt. En mogelijk een hele tijd zonder zit. Als je het risico niet wilt nemen om jouw apparaat van 400 Euro te slopen moet je EA niet gebruiken.