Unifi thuisnetwerk herstart regelmatig

Whoopie

UniFier
20 mrt 2024
3
0
1
Hallo,

Sinds enkele maanden zijn wij verhuisd naar een nieuwe woning.
In eerste instantie had ik onze oude Apple Airport mee verhuisd, maar gezien deze niet overal dekking gaf hebben we deze vervangen.
Het betreft een nieuwbouw, dus we hebben ook wifi nodig om te kunnen bellen (anders gewoon geen ontvangst)

In de plaats heb ik een Unifi netwerk opgesteld, bestaande uit:
- Switch USW-Lite-16-PoE
- 2x UAP AC Pro
- 2x U6 Pro

Op zich werkt dit super en gaat alles extreem snel.
Op regelmatige tijdstippen lijkt deze echter een soort reset te doen.
Alle AP's vallen dan om beurt even uit en maken automatisch terug connectie binnen de minuut.

Meestal is dit snachts en valt het mij niet op, maar soms ook gewoon overdag tijdens een Teams gesprek of tijdens een avondje netflix, waardoor de connectie verbreekt.

In de logs kan je dan van elk apparaat volgende melding terugvinden:
UAP-AC-Pro Living is offline. Please ensure it's receiving sufficient power. If so, but it's still offline, replace the power cable to confirm that the original isn't damaged.

De AP's werken via PoE. Om te testen heb ik er eens zo'n poe adapter aangehangen om van stroom te voorzien, maar het probleem blijft hetzelfde.

Iemand die reeds een gelijkaardig probleem gehad heeft en raad weet?

Eeuwig dankbaar!
 
Welke aanbieder zit er voor de switch en welke router?
Heb je daar al eens in gekeken wat die logs zeggen.
En hoe heb je de ap's ingesteld auto of zelf een kanaal gekozen?
 
Kunnen een paar dingen zijn:
- Een switch die niet voldoende stroom levert.
- Slechte bekabeling of connectors.
- Storende factoren op de bekabeling.

Een mooie test zou zijn om een AP eens direct met een betrouwbare kabel op de switch aan te sluiten en te controleren of deze wel stabiel blijft.
Daarnaast kun je bij de eigenschappen van de switch kijken hoe zwaar deze nu belast wordt, en of dat binnen de specificaties valt. (Max 45W).

(Overigens zit je met 2x9W en 2x13W als max vermogen ook echt wel op het randje van wat mogelijk is op deze switch....)
 
Er hangen momenteel 3 ap's op de poe. Voor de 4de heb ik als test de adapter gebruikt en poe op de poort zelf uitgeschakeld.
Er zijn 2x U6 en 1x ACpro op aangesloten momenteel.
Poe power availability geeft nu bv 17,1/45 weer met deze 3 toestellen.

Er is ook absoluut geen regelmaat in. Soms gaat het enkele dagen goed en soms is het meerdere keren per dag.

Kanalen zijn auto ingesteld.

Toen ik de apple airport gebruikte in combinatie met de switch was er nooit een probleem.
Het is mij dus echt niet duidelijk waaraan het ligt.
 
De AP's werken via PoE. Om te testen heb ik er eens zo'n poe adapter aangehangen om van stroom te voorzien, maar het probleem blijft hetzelfde.
Ik denk dan ook niet dat het aan het PoE budget ligt van je switch; die zou dat aan moeten kunnen, ik heb een vergelijkbare situatie en nooit problemen. Wat ik zou doen is het AP dat je met PoE Injector voedt, eens direct aan je ISP modem/router hangen, dus de switch overslaan en eens kijken of het probleem met die betreffende AP er nog steeds is. Zo ja, dan kunnen we de switch uitsluiten.
 
Hallo,
Hier hetzelfde probleem !
3 x UAP AC Pro waarvan 1 op een PoE switch van Netgear.
De andere 2 hangen op PoE adapters, meegeleverd met de UAP's.
Soms is het dagen goed, en het is ook niet alle 3 die resetten, het is random.
Kanalen en zendsterkte zijn handmatig ingesteld.
Werkte al paar jaar perfect, nooit iets gemerkt tot een maand of 2 terug, ergens probleem met een of andere update?

Het vreemdste is dat ik het zie in de config van de Cloud Key Gen2 , hoelang de uptime is, maar in de logs is het meestal niet te zien, soms dan wel weer !
 
Stuur je logs eventueel naar de unifi support.
Zij hebben mij op basis van die logs proberen helpen, maar konden het helaas niet vinden.

Ik heb dan een kleine maand geleden de controller app eens volledig afgesloten van mijn mac en sindsdien gaat het goed.
Nooit meer uitgevallen.
Om een of andere reden zorgt die controller app er voor dat mijn wifi regelmatig "reset".
 
Na gisteren een network software update gekregen te hebben naar 8.2.93 is er deze voormiddag terug 1 AP van de 3 opnieuw opgestart, zonder reden.
Het heeft 22 dagen goed gegaan. zonder ook maar 1 herstart. Nog iemand last van?
 
Hier geen last van herstartende AP's (5 AP's van 4 verschillende modellen).
Zit waar mogelijk op de meest recente EA.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..