USW-Pro-Max-48-Poe Latency

GodZZila

UniFier
21 jul 2020
95
93
18
Hallo Medeforummers,

Ik heb een vraagje of er meer mensen zijn die latency issue's ervaren met switches van Unifi.

Ik heb zelf prive de enterprise reeks, USW-Enterprise-8-Poe, USW-Enterprise-16-Poe, USW-Flex-Mini,USW-Lite-16-Poe en de 8 poe versie.
Maar hier ervaar ik geen latency issue's op. Gewoon 1ms,

Echter de USW-Pro Max die ik van de week heb binnen gekregen met de UDM-Pro max haalt latency resultanten van 1 ms - 16 ms het flucteert de hele tijd maar gemiddeld zit het rond de 10 ms, als ik gewoon een device ping wat hier op aangesloten zit krijgen de devices wel gewoon normale responses.

Echter na ongeveer 5 dagen troubleshooten en 10 berichten met verschillende mensen van hun support krijg ik zojuist deze reactie.

----------------------------------------------------
Hello,

Thanks for your patience.

I've discussed this case with our product development team. The behavior you see with the USW-Pro-Max is expected by design. The latency you see when pinging the switch itself is related to its control plane performance and does not impact the throughput of connected clients. This is due to the switch's architecture, where ping traffic is processed by drivers before reaching the kernel IP stack. Due to this, we see a latency while pinging the switch, but not when pinging connected clients or other devices on the same switch. There's nothing to worry about; this is expected behaviour.

If you have any additional questions or concerns, feel free to reply to this message directly.

Have a great day

Best,

UI Support
Ubiquiti Inc.
--------------------------------------------------------

Ik vindt het een zeer apart antwoord dat er op een switch van 1400 euro dit door design is ingebakken.
Er is helemaal niks geconfigureerd op de switch nog. Alleen DAC kablel geconnect (maakt niet uit ik een cat kabel gebruik)
Ik ervaar dit dus niet op de andere switches wat ik zelf gebruik.

Iemand eerder iets vergelijkbaars met switches meegemaakt?

Mvg,

GodZZila
 
De switch performance naar de aangesloten apparaten is wat belangrijk is en telt.

De switch zelf pingen spreekt de “computer” die de management van de switch doet aan. Dit houdt o.a. logging en provisioning in. Afhandeling van de workload en cpu optimization voor deze background processen kan ik me voorstellen dat ping een mindere prioriteit heeft. Je test in ieder geval niet alleen de interface speed.

Wat is het probleem met 10ms, en waarom zoom je daar zo op in?
 
Ik ben het met UI eens. De ping van de management laag van een switch zegt helemaal niets over de performance van een switch. Het gaat om de clients.
Dat zie je bijvoorbeeld ook bij Gen.1 switches. Daar staat de CPU ook altijd op rond 60%, maar de performance van de switch is normaal. Het verkeer wordt namelijk niet door die CPU afgehandeld maar door een separate chipset.
Je bent dus de snelheid van de management laag aan het meten, niet de switch zelf.
 
Laatst bewerkt:
En meten is weten. Zelf gebruik ik psping van Sysinternals (Microsoft), omdat deze wat meer gedetailleerd feedback geeft.
Scenario:
Laptop met USB nic op 1Gbps, aangesloten op een USW Pro Max 16 PoE. Deze hangt met 10Gbps glas aan een UDM SE.

Een psping naar de SE:
1718086080978.png
Datzelfde naar de management-interface van de USW: (waar dat verkeer hierboven dus doorheen loopt):
1718086117457.png
Inderdaad significant langzamer, maar zoals al door meerderen aangegeven geen enkele reden tot zorg.
 
Overigens wil dit niet zeggen dat dit in de toekomst niet 'verbeterd'* wordt; de meeste andere Unifi devices reageren inderdaad een stuk sneller.
Wat Ubiquiti aangeeft snijdt hout; nieuwe hardware vereist ook nieuwe drivers binnen de aanwezige Linux-variant. Het zou zomaar kunnen dat hier in de toekomst een optimalisatie-slag plaatsvindt.

*Ik zeg verbeterd tussen aanhalingstekens omdat je je moet afvragen of er functioneel gezien niets verandert.
 
Ik denk trouwens dat alleen gamers zich echt druk maken om latency. Tenminste, als iemand klaagt over latency is het meestal een gamer. :)
En in de praktijk valt de latency binnen je eigen netwerk in het niet bij de latency die je naar de een of andere gameserver op het internet hebt.
 
Ik denk trouwens dat alleen gamers zich echt druk maken om latency. Tenminste, als iemand klaagt over latency is het meestal een gamer. :)
En in de praktijk valt de latency binnen je eigen netwerk in het niet bij de latency die je naar de een of andere gameserver op het internet hebt.
klopt of als je financiele transacties doet ;)

Ik kan me ook voorstellen dat dit in de toekomst opgelost wordt.

Maar wat ik bijzonder vindt is dat het een tijdje duurde voor ik dit antwoord kreeg. moest allemaal verschillende dingen van hun testen. Bij elkaar een uur of 3 daar mee bezig geweest.

Het laatste mailtje komt er dus uit dat dit bij design is. Vreemd dat hun support afdeling daar dan niet van op de hoogte is en eerst aan de product developers die moeten navragen.

Maar davey ervaart het zelfde zo te zien.