UDM SE Wat in de oorzaak van de logs voor Port 0 op switches en AP's?

m4v3r1ck

$ sudo -i
UniFier
31 jan 2018
3.637
3
1.761
163
Sinds begin november krijg ik onderstaande meldingen in de Sytem Log Server op mijn (EA) UDM-SE.

UOS - 3.2.6
UNA - 8.0.7
UPA - 2.9.41
UIS - 1.0.0
USW - 6.6.44
UAP - 6.6.51

Screenshot 2023-11-14 at 16.01.00.png

Herkent iemand deze meldingen?
 
Is mijn UniFi set-up de enige die ooit een "port 0" heeft gelogd in de SysLog Server, zoals in de afbeelding in post #1? Welke setting zou hiervoor verantwoordelijk zijn?
 
Ik kom dus een UniFi eind-switch tekort, is nu een TP-Link 5 poorts. Dat gaat een UniFI USW Flex Mini wel oplossen. Zodra ik deze binnen heb, zal ik weer een update gegeven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Eddie the Eagle
Eindelijk een recente post gevonden op UI.com over "port 0". Hier gaat het met name om een "disconnected from" maar dan gelijkt aan de UWS Flex Mini. In mijn Syslog Server zie ik dat inderdaad ook. Het zijn allemaal logregels met "disconnected from".

Dus nu maar hopen dat ik met de USW Flex Mini dit in mijn netwerk wel kan oplossen, of dat het wellicht toch een ander probleem/setting is. Zoals eerder gezegd:

Wordt vervolgd...:cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: Davey400 en PcRene
Poort- 0 is op mijn nieuwe USW-Flex-Mini's een poort, dat door het uitzetten/slaapmodus van een apparaat zichtbaar wordt in het overzicht van de poorten van de switch. Na een paar minuutjes verdwijnt het device van de poort en verdwijnt de poort-0 uit het overzicht = "Disconnected from port 0"

Slaapmodus = poort-0 blijft langer zichtbaar in het overzicht > PS3

Screenshot 2023-11-21 at 20.34.34.png

Uitzetten = poort-0 verdwijnt direct in het overzicht > MP3.1

Screenshot 2023-11-21 at 20.35.42.png

PS3 slaapmodus en MP3.1 uitgezet
Screenshot 2023-11-21 at 20.49.46.png

Network > System Log >> Clients:

Screenshot 2023-11-21 at 20.51.56.png

Hebben jullie me nou allemaal voor de gek gehouden, door geen inhoudelijke reactie te plaatsen hiero, of hoe zit dat? :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Note-to-self: UniFiers fix it with UniFi :cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Natuurlijk niet hahaha; we (althans ik) hebben gewoon niks inhoudelijks te melden 😂 . Ik herken het euvel niet.

Aha, dank voor je reactie. ;) Ik denk dat ik toch maar wat meer onderzoek moet doen. Als het een geheel onbekende/bijzondere logregel is, dan heb ik dus nog steeds een issue, alleen kan ik het nu beter zien hoe het werk in mijn netwerk. Dat is het voordeel van alle switches van UniFi te hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Eddie the Eagle
Die "Disconnected from port 0" is nog steeds een doorn in mijn oog. Lees er verder vrijwel niets over op UI.com Forum. Iemand nog een goede suggestie om dit fenomeen op te lossen?
 
Ikzelf zie deze melding alleen af en toe als een MacOS computer in diepe slaap valt. Als de computer wakker wordt meldt hij wel de juiste switch poort.

Al melding gemaakt bij UI?
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
Wachten op een update! Het functioneert verder prima dus geen ramp

Heb je zelf ook deze meldingen, zoals o.a. Hofstede? Alles werkt wel, maar omdat het een nieuwe en mij onbekende melding in de log server is, ga ik wel op zoek naar de vraag en hopelijk ook het antwoord.
 
Hebben jullie me nou allemaal voor de gek gehouden, door geen inhoudelijke reactie te plaatsen hiero, of hoe zit dat? :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
Haha, nee hoor. Ik volgde jouw topic met grote spanning maar had ook geen enkel idee naar/van het hoe en waarom. Zie nu net pas deze laatste opmerking eigenlijk, sorry.
 
Heb je zelf ook deze meldingen, zoals o.a. Hofstede? Alles werkt wel, maar omdat het een nieuwe en mij onbekende melding in de log server is, ga ik wel op zoek naar de vraag en hopelijk ook het antwoord.
Yep ik heb het ook. Was me voor dit topic nog niet eerder opgevallen. Kijk daar niet zo vaak :)
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
Yep ik heb het ook. Was me voor dit topic nog niet eerder opgevallen. Kijk daar niet zo vaak :)

Dank voor je terugkoppeling, geeft toch ook een bevestiging dat ik niet de enige. Ik zal op UI.com even een nieuwe vraag stellen over poort 0. Wellicht krijg ik daar ook nog wat inhoudelijke reacties van gebruikers aldaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davey400
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..