SMA Omvormer IP probleem

Enne in OSX moet je niet control C/V maar command C/V gebruiken
Sorry klopt was een tikfoutje.

Voor het adres van de SMA omvormer moet je eens in de hosts file op de USG kijken wat je daar allemaal aan vervuiling hebt.

Inloggen in de USG via SSH en dan kijken naar de inhoud van
/etc/hosts
Deze kun je eventueel ook gewoon weggooien, waardoor de USG deze opnieuw opbouwt.

De file is nu leeg door deze tip:
Ga naar Settings -> Services -> DHCP en schakel de optie "Register client hostname from DHCP requests in USG DNS forwarder" uit.

Maar het probleem blijft bestaan:( Bij clients in de switch blijft het juiste ip adres afwisselen met verkeerde 169. range ip adres

Ik moet er vaker aan denken dat niet voor iedereen SSH gesneden koek is. :)
Vind het wel fijn dat je een alternatief hebt aangeboden. En dank je voor alle tips die ik al van je ontvangen heb(y). Het heeft mij wel nieuwsgierig gemaakt om me wat meer te verdiepen in SSH. Jaren (>15 jaar) geleden kon ik lezen en schrijven met DOS maar dat is wat verwaterd. En vind het toch wel raakvlakken hebben.
 
Dan denk ik dat het probleem in je omvormer zelf zit. Die meldt zich dan waarschijnlijk eerst met dat IP adres op het netwerk, alvorens over te schakelen op het IP adres dat hij via DHCP krijgt.
 
Dat betwijfel ik. in de log van de omvormer is sinds dagen geen fout te zien. De fouten die er staan zijn op datum en tijd dat ik de switch vervangen en omgezet heb. Ook als het scherm van de omvormer open staat komt er real time data binnen zonder foutmelding.

Heb nu enkele minuten de omvormer het juiste ip adres 192.168.1.26 als vast ip adres gegeven en toch komt er wisselend het 169 range ip adres in de client lijst.

Zou het kunnen helpen om de switch te verwijderen en opnieuw aan te melden? of is er een manier om het cache geheugen van de switch te legen?
 
Ik denk ook niet dat die omvormer zelf in de gaten heeft dat hij iets fout doet. :)
Die omvormers zijn er berucht om dat ze zich niet netjes aan netwerkprotocollen houden en rare verschijnselen veroorzaken omdat ze foutief netwerkverkeer op het netwerk zetten. Vooral als het zo'n Chinees geval is.
Je gaf ook zelf aan dat de omvormer met dat foute adres in de hosts file van de USG stond. Dat kan dus alléén als de omvormer zich zelf met dat adres op het netwerk meld.
Je kunt de switch even uitzetten, maar ik verwacht niet dat het helpt. Verwijderen en opnieuw aanmelden zal ook niet helpen.
Ik zou de omvormer zelf even een tijd afkoppelen en kijken wat je dan ziet.
Als je in de omvormer DHCP gebruikt zou je ook nog kunnen proberen om het adres in de omvormer zelf vast te zetten.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren na de avond dienst omvormer uitgezet en deze ca 20 minuten uit gelaten. De switch heeft vervolgens de omvormer er uit gegooid. Omvormer weer ingeschakeld en afgewacht. De log van de omvormer laat zien:
SMA.png
Geen fouten en nu 10 uur later ook niet.

Heb inmiddels een keer of 10 op de ververs knop gedrukt in de switch maar het 169 adres komt niet meer terug.:)

Om een vast ip adres te geven moet ik op zoek naar een windows computer. Sunny explorer werkt daar alleen op :mad:

Resume het is opgelost door de omvormer een tijdje uit te schakelen.
Dank allen voor het meedenken.(y)
 
  • Leuk
Waarderingen: Hempie
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..