Snelheidstest

error33

Brons
UniFier
11 feb 2018
362
147
43
Zijn er instellingen te doen om de snelheidstest aan te passen.
Doe ik de test via unifi controler kom ik uit op 170-141
Schermafbeelding 2018-02-11 om 23.03.27.png
En doe ik dit via speedtest kom ik uit op 204-257
Schermafbeelding 2018-02-11 om 23.03.15.png

Is de locatie van de test server aan te passen ? Of is er een andere reden te bedenken waardoor er zoveel verschil in zit?
 
Nog eens even uit het archief, Daar ik vroeger via de USG niet de snelheid haalde en met speedtest wel is het nu andersom ?
Test nu wel op een USG 4 pro, maar waar staat de server waar je mee test van Unifi ?

Ik haal binnen NL via geen enkele server dit resultaat. Ben aan het testen ivm de T-Mobile perikelen :rolleyes::rolleyes:

Schermafbeelding 2019-11-02 om 16.54.34.png

Heb een 200-200 abonnement
 
Ben aan het zoeken naar jou afbeelding, maar kan dit item niet vinden :(
 
Oke maar dat is dan niet dezelfde als wat je gebruikt voor het testen van de snelheid van de USG <> WWW
 
Heel eerlijk: vergeet gewoon die snelheidstest in de USG en test je snelheid vanaf een bedrade PC. Ik snap werkelijk niet dat ze bij Ubiquiti zoveel tijd en energie steken in een speedtest die niet betrouwbaar is en ook nog eens beinvloed wordt door de CPU van de USG. En nu hebben ze ook nog eens een eigen netwerk voor snelheidstesten opgezet.
Ik heb al meermaals voorgesteld dat ze die hele speedtest onzin er gewoon uit moeten slopen en hun resources aan zinvollere zaken moeten besteden.
Maar ja, sommige mensen (hun marketing afdeling) zijn dol op eye-candy, of die nu betrouwbare resultaten geeft of niet.
Hetzelfde met de DPI data. Leuk om te zien, maar als je in detail kijkt kloppen de gepresenteerde getallen van geen kant.
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Als ik de speedtest van de USG4 bekijk benaderen die wel het meeste mijn abonnement.

Ben nu al maanden in conclaaf met T-Mobile over mijn abonnement (los van de pas ontstane perikelen omtrent DTAG)

En steeds weer komen ze er op dat ik bekabeld en blablablabla moet testen. Nu willen ze weer een monteur sturen voor ???? Geen idee want die is al 3 maal geweest en alles is ok :(
 
De speedtest is inderdaad vrij nutteloos.
Mijn lijntje is van 750/750 naar 1000/1000 gegaan en je ziet het er niet.
Vanwege de latency problemen bij T-Mobile heb ik deze test eens aangezet maar mag wel weer uit.
Mijn lijn is wel daadwerkelijk sneller geworden. Dat zie ik bij andere testen wel/
Maakt deze extra snelheid wat uit?
Nee, natuurlijk niet maar vreemd genoeg is mijn nieuwe maandbedrag lager dan voorheen :)
 
Heb een 500/40 lijn met unifi speedtest op de Gen2+ CK haal ik deze snelheid, maar als ik het via een bedrade pc doe haal ik net de halve download snelheid van die lijn. Snap niet in z'n geheel hoe speedtest dan werkt. Op de USG 4P wel alles van settings IPS en DPI aanstaan, dus hardware offloading is uit. Laatste beta firmware versies op alle devices staan. Heb 1x wel de 400 gezien voordat Ziggo de lijn verhoogde naar de 500 daarna nooit meer deze snelheid gehaald met dezelfde IPS/DPI settings.
Ziggo in het begin erbij gehaald, bleek toen storing te zijn in de kast dat is nu allemaal netjes opgelost. Maar ik haal die snelheid niet meer met unifi hardware.
Een EdgeRouter er tussen met default settings en doe dan een test met een bedrade pc dan haal ik netjes de volledige lijn speed.
 
Laatst bewerkt:
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..