Unifi netwerk instabiel

  • Onderwerp starter power0330
  • Startdatum
P

power0330

Guest
Hallo allemaal,

ik heb een probleem met mijn Unifi netwerk. bij een gebruiker loopt zijn remote desktop steeds vast, de gebruiker is verbonden aan het netwerk via VPN. als ik een ping test run zie ik een paar keer minuut een ping van +100.(linker afbeelding) Bij een ping test die op hetzelfde moment naar google.com draai komt dit probleem niet voor. (rechter afbeelding)


1572860843290.png


ik heb smart queues ingesteld op 15mb up en 50mb down, de totaal verbinden is 40mb up en 200mb down.

dit is mijn netwerk overview.
1572861375239.png

heeft een van jullie een idee om hoe dit op te lossen.

alvast bedankt
 
Waarom stel je bij 40/200 up / down smart queues in? Dat is eigenlijk alleen nodig voor internet verbindingen die heel beperkte bandbreedte hebben die over heel veel gebruikers verdeeld moet worden.

En dan ook nog eens op 15/50? Daarmee beperk je dus je WAN bandbreedte op ongeveer een kwart van de hoeveelheid die beschikbaar is. Normaal is om de waarden op 80% van de beschikbare bandbreedte te zetten.

Daarnaast hoeft bij een remote user het probleem natuurlijk niet in jouw netwerk te zitten.
 
Laatst bewerkt:
Ik ging er vanuit dat de smart ques limit per device was. ik hier op gezet aangezien er ongeveer 25 mensen op het netwerk zitten.

verder denk ik dat het probleem met de remote user wel in mijn netwerk zit. omdat zodra ik het netwerk zwaar belast(bijv speedtest) de verbinden nog instabieler wordt.
1572870976618.png

verder had ik zonder smart ques nog een probleem. als het netwerk zwaar werd belast(iemand was een debian image aan het downloaden) het hele netwerk zeer traag werd, het duurde heel lang voordat webpaginas laden en de ping test gaf heel veel Request timed outs. nadat de download was stopgezet waren er geen problemen meer.


zijn er settings die ik kan aanpassen om netwerk instabiliteit onder zware bestalst tegen te gaan?
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..