UDR gaat regelmatig down

Die 2 hoeven ook helemaal niet te communiceren met elkaar. ;)
Sterker nog: ze hebben niets met elkaar te maken.
Als je 'ineens' hetzelfde gedrag op beide AP's hebt dan zou het nog kunnen dat er een brakke firmware is en je ze tegelijk van een update hebt voorzien, maar ander moet je echt naar andere factoren gaan kijken.
Als het om de controller gaat dan zijn er andere geschikte oplossingen; de UDR als alleen controller is nogal overkill in dat geval, en alleen maar een extra factor binnen de omgeving waar verkeer doorheen moet.

Als het gaat om de AP's weer goed werkend te krijgen dan is het zaak om eens goed te kijken wat er aan de hand is. Een losse controller (bijvoorbeeld op een laptop, die controller hoeft niet persé altijd te draaien als je geen gast-portal aan wilt bieden) kan je dan wel meer inzicht geven in wat er aan de hand is.
Je moet eerst eens kijken naar de link-status zelf, dus de link tussen client en AP. Is die in orde?
Met een telefoon vaak lastig testen, afhankelijk van het gebruikte OS natuurlijk.

Dan de verbinding tussen AP en providermodem: is die in orde? In beide gevallen? Wat zit er tussen? Alleen 2x een kabel?
(Geen enge powerline-adapters ofzo?)
En hoe staan de wifi-profielen ingesteld? Rekening gehouden met stoorzenders in de buurt?
Nog andere 'vreemde' componenten op je netwerk die roet in het eten kunnen gooien?

En dan tot slot het providermodem zelf: gaat alles wel goed als je een client met een kabeltje aan dat device hangt?
M.a.w.: er zijn nogal wat factoren die invloed kunnen hebben. Een extra component toevoegen maakt het troubleshooten op zijn minst niet makkelijker; hoe eenvoudig jouw huidige opzet ook is: ook die moet in eerste instantie gewoon kunnen werken, zeker in de buurt van de AP's.
 
Bedankt, ik ga zoeken of ik wat kan vinden
Ik ben het eens met het voorgaande maar moet er bij zeggen dat het allemaal gemakkelijker te beheren is met een Unifi Cloud Gateway die altijd online is. Ik zou op dit moment niet meer denken aan de UDR maar aan de UCG-Ultra die ook nog eens een stuk goedkoper is (en evengoed niet verkrijgbaar op dit moment).
 
  • Leuk
Waarderingen: wesley en Davey400
Is er ook bekend waarom er meerdere producten al lange tijd niet leverbaar zijn?
Ik zou bijna denken door de vele klachten die je leest dat het geen goede producten zijn en het vernieuwd moet worden..??
 
Is er ook bekend waarom er meerdere producten al lange tijd niet leverbaar zijn?
Ik zou bijna denken door de vele klachten die je leest dat het geen goede producten zijn en het vernieuwd moet worden..??
lol, de klachten die je leest lees je vooral omdat het juist bij problemen mensen op zoek gaan naar een oplossing.
Hier draait veel spul als een zonnetje, maar ik ga geen topic posten over 'oh wat loopt mijn switch toch lekker'.

Dat een (nieuw) product slecht op voorraad is bij Ubiquiti zelf is natuurlijk vooral een geval van efficiënt produceren. Het is zonde om enorme voorraden aan te leggen en dan pas te koop aan te bieden. Dat zullen veel partijen zich niet zomaar kunnen veroorloven. (Beroemde uitzondering: Apple)
Vervolgens is er bij een nieuw product dat succesvol lijkt te worden héél veel belangstelling, zowel van directe consumenten als 3e partijen (winkels).
Zelfs als elke shop er maar een paar op voorraad wil hebben (denk aan wereldwijd!) dan gaat het echt om enorme aantallen.

Het merk heeft echt liefhebbers. Dat is niet omdat het rotzooi is.
(V.w.b. het voorbeeld van de UDR die inzakt bij zware belasting en IDS/IPS aan: bij het ontwerp was (en is op vele plaatsen in de wereld) een 1Gbps U/D aansluiting nog niet bepaald de norm.)
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..