Ik ondervind sinds kort problemen met mijn 24 poort switch in mijn meterkast. Op één of andere manieren kunnen clients geen IP adres meer verkrijgen van mijn experiabox.
Mijn opstelling:
In mijn meterkast een 24 poorts switch (Switch 24) welke verbonden is mijn met mijn experiabox V8
In de woonkamer een 8 poorts switch (switch 8 POE-60W) waaraan een AP hangt (AP-AC-LR)
In de slaapkamer boven een 8 poorts switch (switch 8 POE-60W) waaraan een AP hangt (AP-AC-LR)
Ik kreeg klachten van mijn zoon (DE WIFI DOET HET NIEEEEEET). Bleek dat zijn Iphone geen IP adres kon verkrijgen, zijn iphone kreeg een IP adres in de 169.xxx.xxx.xxx range. Andere apparaten werkten wel gewoon, totdat je de verbinding met de wifi verbrak. Daarna kon het apparaat geen IP adres meer verkrijgen.
Daarop heb ik alles gereset. Switches en AP's. Zonder restultaat. Vaste PC opgestart welke bekabeld is aangesloten: Deze kreeg ook geen geldig IP adres. Ik kon dus uitsluiten dat het probleem in de AP's zat. Ik heb de switch in de meterkast vervangen door een switch van Netgear (de voorganger van de 24 poorts switch) en voila, alles werkt weer naar behoren. Ik kan dus aannemen dat het probleem in de 24 poorts switch in de meterkast zit, dat deze een blokkade vormt in het DHCP gebeuren oid.
Wat kan ik hieraan doen of is de switch kapot?
Mijn opstelling:
In mijn meterkast een 24 poorts switch (Switch 24) welke verbonden is mijn met mijn experiabox V8
In de woonkamer een 8 poorts switch (switch 8 POE-60W) waaraan een AP hangt (AP-AC-LR)
In de slaapkamer boven een 8 poorts switch (switch 8 POE-60W) waaraan een AP hangt (AP-AC-LR)
Ik kreeg klachten van mijn zoon (DE WIFI DOET HET NIEEEEEET). Bleek dat zijn Iphone geen IP adres kon verkrijgen, zijn iphone kreeg een IP adres in de 169.xxx.xxx.xxx range. Andere apparaten werkten wel gewoon, totdat je de verbinding met de wifi verbrak. Daarna kon het apparaat geen IP adres meer verkrijgen.
Daarop heb ik alles gereset. Switches en AP's. Zonder restultaat. Vaste PC opgestart welke bekabeld is aangesloten: Deze kreeg ook geen geldig IP adres. Ik kon dus uitsluiten dat het probleem in de AP's zat. Ik heb de switch in de meterkast vervangen door een switch van Netgear (de voorganger van de 24 poorts switch) en voila, alles werkt weer naar behoren. Ik kan dus aannemen dat het probleem in de 24 poorts switch in de meterkast zit, dat deze een blokkade vormt in het DHCP gebeuren oid.
Wat kan ik hieraan doen of is de switch kapot?