UDR WiFi verbinding niet hoger als 80Mbps

Hoeveel is je CPU in gebruik van je UDR? (Ik heb met m'n UDM-Pro wel is dat een applicatie die niet gestart is 100% cpu gebruikt waardoor me snelheid laag is)
 
Heb je de settings al aangepast die hier al genoemd zijn? Hebben de system logs, die in de portal en in de controller nog wat te melden?
Cpu is vrij normaal zo rond de 80%.
 
Heb je de settings al aangepast die hier al genoemd zijn? Hebben de system logs, die in de portal en in de controller nog wat te melden?
Cpu is vrij normaal zo rond de 80%.
Alles aangepast, maar blijft hetzelfde.
Vandaag de logs naar Ubiquiti gestuurd. Daar hadden ze om gevraagd. Dus ben benieuwd wat ze eruit halen.
 
@dbw , wat is raar? Dat niets helpt?
Ja dat vindt ik ook.
Maar ik heb goede hoop dat er wat uit de logs komt.
 
Heb je echt alle omgevingsfactoren uitgesloten ?

  • Andere speedtest proberen; ik zie ik nl in je opening post dat je Wifiman hebt gebruikt.
  • Welke speedtest heb je bekabeld gebruikt; kan geen Wifiman zijn.
  • Heb je ook al eens via andere apparaten getest, zowel draadloos als bekabeld ?
  • Kun je een speedtest doen naar een interne server, bv openspeedtest in docker op een NAS, dat is beter betrouwbaar
Intern

1673693943087.png

Ziggo

1673693965902.png

Zelfde W10 laptop, zelfde AP-AC, zelfde afstand tot AP. 120 Mbps verschil
 
Laatst bewerkt:
Heb je echt alle omgevingsfactoren uitgesloten ?

  • Andere speedtest proberen; ik zie ik nl in je opening post dat je Wifiman hebt gebruikt.
  • Welke speedtest heb je bekabeld gebruikt; kan geen Wifiman zijn.
  • Heb je ook al eens via andere apparaten getest, zowel draadloos als bekabeld ?
  • Kun je een speedtest doen naar een interne server, bv openspeedtest in docker op een NAS, dat is beter betrouwbaar

Zelfde W10 laptop, zelfde AP-AC, zelfde afstand tot AP. 120 Mbps verschil
Bedankt voor je reactie.
Wij... Hebben alles uitgeprobeerd.
Wij = mijn zoon (IT-engineer) werkt veel met Ubiquiti.
En ik.
Is afwachten. 👍
 
Na lang schrijven en gegevens komen hun er ook niet uit.
Als laatste schrijven ze;
Hi,

I'm sorry for the delayed response.

We're looking into your issue and we will reach out once we have an update.
Best,
UI Support
Ubiquiti Inc.

Ze zijn er nog mee bezig.
Lijkt wel of ie niet hoger wil.
Nu heb ik bij Ziggo 350Mbps.
Vanaf morgen hoop ik 1Gig te krijgen.
Heb een mooie deal weten te maken met Ziggo. Kijken of de wifi dan wel hoger wil.
En anders graag van jullie nog ideeën,
zou ook nog kunnen dat wij er over heen kijken omdat wij gefixeerd zijn op dat wifi signaal.
Ideeën zijn van harte welkom 👍
 
Nou het probleem is opgelost.
Waar het aan heb gelegen is ons een raadsel, maar wij denken en softwarematig probleem.
Mijn zoon heeft de UDR een Reset gegeven, en daarna alles opnieuw ingesteld. En heeft gelukkig.....geholpen.
Bekabeld zitten we nu op de 743Mbps en wifi 453Mbps. De rest is allemaal hetzelfde gebleven kwa aansluiting.

Maar ga toch over naar de Dream Machine Pro.
Is voor mij een stuk beter. Aangezien ik toch teveel clients er op heb staan en nog is wat cameras wat de UDR ook opneemt, zit ie kwa geheugen redelijk aan zijn max. Daarbij stream ik ook nog wat films van de NAS in 4K.
En dat is net teveel van het goede.

Hij kan nog wel wat hebben, maar de Dream Machine heeft natuurlijk een quart core wat zeker wat rust brengt voor de machine.
Dus de UDR gaat de verkoop in.
 
  • Leuk
Waarderingen: MartinM
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..