Aan de slag met UniFi Talk

Aan de slag met UniFi Talk

Nog een leuke: Ik was zojuist mijn call logs eens aan het opschonen. Toen ik alles verwijderde bleef er één gesprek staan. Een "inbound call" is in progress, al een dag of 3. Ik weet dat dat onjuist is, omdat hij van mijn eigen nummer komt. Nog gekker wordt het als ik naar de gegevens van de call kijk. Talk geeft aan dat de call van mijn eigen mobiele nummer naar dat van mijn vrou gaat, dus zowel het FROM als het TO nummer zijn niet-Unifi nummers maar beiden mobiele 06-nummers. Hoe kan die überhaupt in de call log staan?
Als ik het goed heb, heb je zitten experimenteren met het inregelen van de Talk applicatie en daarna met de functie “doorschakelen”. Volgens mij zijn er verschillende opties waarom je in de log gegevens dergelijk vreemde zaken kan tegenkomen. Het zou bijvoorbeeld kunnen dat je bij de configuratie van je “”Third party SIP provider” onder “Import Numbers” nummers (lees 06) hebt toegevoegd, waar talk vervolgens mee aan de slag is gegaan. Maar goed, dat is een mogelijk voorbeeld, zo kunnen dat er vele zijn.