Ik zit even met een spoedvraagje:
Mijn Cloudkey (1 gen) doet het al een tijdje niet meer. Maar vandaag dan eindelijk tijd gevonden om er mee te kloten. Ik zag de Cloudkey ook niet meer in de controller via Windows of Device discovery tool (zie daar overigens geen een van mijn unifi apparatuur??).
Wat ik heb gedaan:
1. reset naar fabrieksinstellingen van de CK.
2. vervolgens ingelogd in controller op Windows. De CK was na reset weer zichtbaar (incl. ip adres).
3. op basis van IP adres ingelogd op CK.
4. zag dat mijn laatste auto backup in januari van dit jaar was. Heb deze maar aangevinkt als restore.
5. NU: al laatste 30 min "Checking backup file and restoring". CK heeft alleen wit licht (niet knipperend).
Hij lijkt dus bij stap 5. te zijn vastgelopen. Op internet kan ik wel vinden dat het niet zo lang moet duren. Maar niet wat ik nu moet doen
. Moet ook zo naar de kapper
. Maar laat het even runnen tot na de kapper, maar ben bang dat het dan nog steeds op zelfde plaats zal zijn.
Wat kan ik nu doen? Wil het proces niet zomaar afbreken. En zo wel, weet niet eens hoe op dit moment, want kan niets nu in de CK omdat die bezig is. Moet ik dan weer reseten terwijl die bezig is? Wil niet zomaar de CK uit de switch halen.
Hopelijk op een spoedig antwoord, alvast dank!
UPDATE: wederom thuis na de kapper en inderdaad nog steeds op dezelfde plek. Heb nu het maar afgesloten en opnieuw ingelogd in Cloudkey, opnieuw geprobeerd, maar hetzelfde probleem. Nu even fimware upgedate, dat doet die gewoon. Dus CK is wel bereikbaar, maar kan dus de backup niet restoren. Wellicht ligt het aan de backup?
Ik heb wel een recent backup van de Windows controller, kan ik deze anders op de CK proberen te zetten? Niet dat ik daarmee allerlei andere instellingen naar de klote help. Lees wel hier en daar dat het zou moeten kunnen, maar toch even een bevestiging voordat ik het in gang zet.
UPDATE 2: Nogmaals een harde reset gedaan terug naar fabrieksinstellingen. Een oudere backup teruggezet en opeens doet die het! Snap ook niet waarom het de eerste twee keer niet lukte. Aanhouder wint blijkbaar....
Mijn Cloudkey (1 gen) doet het al een tijdje niet meer. Maar vandaag dan eindelijk tijd gevonden om er mee te kloten. Ik zag de Cloudkey ook niet meer in de controller via Windows of Device discovery tool (zie daar overigens geen een van mijn unifi apparatuur??).
Wat ik heb gedaan:
1. reset naar fabrieksinstellingen van de CK.
2. vervolgens ingelogd in controller op Windows. De CK was na reset weer zichtbaar (incl. ip adres).
3. op basis van IP adres ingelogd op CK.
4. zag dat mijn laatste auto backup in januari van dit jaar was. Heb deze maar aangevinkt als restore.
5. NU: al laatste 30 min "Checking backup file and restoring". CK heeft alleen wit licht (niet knipperend).
Hij lijkt dus bij stap 5. te zijn vastgelopen. Op internet kan ik wel vinden dat het niet zo lang moet duren. Maar niet wat ik nu moet doen
Wat kan ik nu doen? Wil het proces niet zomaar afbreken. En zo wel, weet niet eens hoe op dit moment, want kan niets nu in de CK omdat die bezig is. Moet ik dan weer reseten terwijl die bezig is? Wil niet zomaar de CK uit de switch halen.
Hopelijk op een spoedig antwoord, alvast dank!
UPDATE: wederom thuis na de kapper en inderdaad nog steeds op dezelfde plek. Heb nu het maar afgesloten en opnieuw ingelogd in Cloudkey, opnieuw geprobeerd, maar hetzelfde probleem. Nu even fimware upgedate, dat doet die gewoon. Dus CK is wel bereikbaar, maar kan dus de backup niet restoren. Wellicht ligt het aan de backup?
Ik heb wel een recent backup van de Windows controller, kan ik deze anders op de CK proberen te zetten? Niet dat ik daarmee allerlei andere instellingen naar de klote help. Lees wel hier en daar dat het zou moeten kunnen, maar toch even een bevestiging voordat ik het in gang zet.
UPDATE 2: Nogmaals een harde reset gedaan terug naar fabrieksinstellingen. Een oudere backup teruggezet en opeens doet die het! Snap ook niet waarom het de eerste twee keer niet lukte. Aanhouder wint blijkbaar....
Laatst bewerkt: